Mall Group: Zákazníci hledají jednu destinaci, kde nakoupí vše

Mall Group v současnosti spadá pod investiční skupinu Rockaway Capital a podle svých slov se chce stát jedničkou s nejhodnotnějším portfoliem na středoevropském trhu. Pod značkou Mall má za cíl vybudovat koncept moderní nákupní galerie. Jak toho chce dosáhnout?



To se mohli dozvědět hosté pravidelného diskuzního cyklu Eshopista, který pořádá společnost Acomware.

 

Spolupráce s partnerem by měla být plnohodnotná

 

„Lidé dnes hledají nákupní galerii i na internetu. Jedinou destinaci, kde nakoupí všechno. Očekávají ale expertní přístup, dobrý výběr, radu i službu, kterou hledají,“ myslí si Dušan Zábrodský z oddělení Countries & Market Place a dodává: „Třeba Amazon je klasický marketplace, který prodává deset různých prodejců, ale tlačítko Buy Now na partnery nesměřuje – směřuje přímo na Amazon. Podle nás by spolupráce měla být plnohodnotná. Cílem je najít takové partnery, kteří mají správný sortiment v námi hledané oblasti. S nimi se pak lze dohodnout na produktové exkluzivitě.“

 

Vzhledem k široké škále produktů pak vzniká otázka logistiky. „V tuto chvíli platbu za dopravu rozdělujeme, v budoucnu plánujeme platbu jen jednu,“ vysvětluje Pavel Knap zodpovědný za oddělení Logistics a pokračuje: „V zahraničí se snažíme partnerům nabídnout centrální sklad. Je to jeden ze silných důvodů, proč s námi pracovat – eshopistům to tak při vstupu na další trh usnadňujeme. Malému hráči se totiž pro dvě stovky zásilek nevyplatí budovat logistické centrum.“

 

Maximum automatizace

 

Aby vše fungovalo, musí management podniknout několik konkrétních kroků a zaměřit se na to důležité. „Věc, na které pracujeme v tuto chvíli nejvíce, je příprava platformy otevírající nové možnosti. Chceme, aby zákazník nemusel vůbec přemýšlet a řešit orientaci na e-shopu, platbu, nákup nebo zvolení dopravy,“ vysvětluje Radek Sekerka z oddělení Product. „Tohle nás odlišuje od Amazonu. Chceme, aby zákazník přemýšlel výhradně nad tím, jaké zboží si koupí a ne, jak se k němu dostane. Proto je potřeba vyřešit celou řadu problémů automatizace. Orientujeme se na základě minulých preferencí a služeb, které si zákazník vybere podle toho, co chce. Chceme víc navázat na partnery a odborníky – může se jednat o vynesení spotřebičů nebo instalace, servis, odkup… Zkrátka vše, co souvisí se životním cyklem produktu,“ prozrazuje Sekerka.

 

Hranice mezi offline a online se budou stírat

 

Druhá polovina panelové diskuze byla věnována budoucnosti. „Dnes se hodně rozlišuje, jestli se mluví o online, nebo offline obchodě. Za 15 let už se tohle dít nebude, bude prostě obchod. Bude to chtít zkombinovat procesy,“ odpovídá Vodička na otázku, jaká je budoucnost české e-commerce. Přidává se i Sekerka: „Podle mého názoru jsou trh i chování zákazníků silně tvořené komunitami. E-commerce se proto bude otáčet hodně směrem ke komunitnímu trendu, jakým jsou třeba skupiny na sociálních sítích.“ Zábrodský kolo odpovědí uzavřel pragmatickou poznámkou: „Za mě je podstatná změna chování zákazníka. Vizí je, abychom změnu táhli a nebyli těmi, kteří na ni jen reagují.“

 

Potenciál výdejen je málo využitý

 

Posledním velkým tématem byly kamenné prodejny. „V našem případě je třeba CZC dále než Mall. Ten má své pobočky pouze ve formátu výdejního místa a prodeje se dějí jen výjimečně. Na druhou stranu se v Mallu při výdeji můžeme chlubit minimální dobou čekání zákazníka, v průměru je to minuta a 10 vteřin,“ vysvětluje Vodička. „Podle mého názoru nevyužíváme potenciál výdejen. Je to jedno z mála míst, kam se zákazníci těší. Z nějakého důvodu totiž pořád nemají absolutní důvěru k dopravcům a k tomu, že zboží doručí včas a správně. Na prodejně můžeme navíc se zákazníkem lépe komunikovat, zeptat se ho na zpětnou vazbu,“ zakončuje Sekerka.

Úvodní foto: Acomware

další článek »








Komentáře
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky.

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.