Recept na úspěch? S pokorou k riziku!

Pátý ročník Coface Country Risk Conference, tradičního setkání představitelů českého exportu, jehož organizátorem byla pojišťovací společnost Coface, měl letos jako své ústřední a jednotící téma „S pokorou k riziku“. Konference představila prognózy vývoje české ekonomiky a exportu v kontextu globálního vývoje, přičemž pozornost byla zaměřena zejména na EU a na státy, s nimiž Česká republika sousedí.



Jednotliví řečníci nabídli pohled na aktuální vývoj rizikových odvětví a zemí, ale i zamyšlení nad ekonomickou realitou dneška, včetně obávaného fenoménu „černých labutí“. Přednášejícími byli Jan Bureš, hlavní ekonom ERA ČSOB; Lukáš Kovanda, hlavní ekonom finanční skupiny Roklen; Vladimír Pikora, hlavní ekonom Next Finance; Grzegorz Sielewicz, hlavní ekonom Coface CEE a Martin Růžička, Country Manager Coface Czech. O nezbytnosti jisté míry rizika a zároveň respektu k realitě hovořil i český horolezec Jan Trávníček, který v roce 2014 zdolal vrchol K2.

 

K riziku přistupovat realisticky a s pokorou

Téma letošního ročníku konference nebylo zvoleno náhodou. „Jakožto pojišťovnu nás zajímají důvody, proč firmy selhávají: proč nenastane předpokládaný růst, proč nevyjde plán, do kterého investují. Nelze to asi exaktně podložit čísly a je třeba to posuzovat případ od případu, ale v celkovém pohledu nám vychází, že problém, který pak nazveme třeba „špatné investiční rozhodnutí“, bývá způsoben rozhodnutím, které padlo, protože člověk neměl dostatečnou pokoru. Žil v jakési klamné představě, podlehl své pýše a to ho přivedlo k rozhodnutí, které by jinak neudělal. Takže my jenom připomínáme to, že riziko při rozvíjení byznysu existuje a že je třeba k němu přistupovat s pokorou,“ uvádí Martin Růžička, Country Manager společnosti Coface Česká republika.

 

I proto byl posledním přednášejícím na konferenci horolezec Jan Trávníček, který hovořil o situacích, kdy jde skutečně o život. „Všichni chceme něco zdolat a vychutnat si vrchol slávy, ale jde také o to, abychom to přežili, zvláště pokud s sebou máme lidi, za které jsme zodpovědní. Extrémní sport nám připadá jako vhodná analogie s podnikáním; určitá míra rizika je nutná, pokud chceme něco dokázat, ale je potřeba najít rovnováhu. Nikomu nenabízíme moudré rady, co má dělat a co ne, jen připomínáme, že je potřeba vážit a respektovat realitu,“ dodává Růžička.

 

IDG Czech Republic byla mediálním partnerem akce.

Úvodní foto: Coface

« předchozí článek další článek »








Komentáře