Helios pomáhá pojišťovat

„Hledali jsme informační systém, který si nastavíme sami, podle vlastních požadavků,“ říká Kateřina Kaszper, finanční ředitelka společnosti AON, a dodává: „To znamená přidat či ubrat pole a podobně. Původní ERP to neumožňoval, pořád jsme volali externího poradce.“



Aon Central and Eastern Europe je na našem trhu už od roku 1992. Jejím hlavním předmětem činnosti je zprostředkovatelství v oblasti pojišťovnictví a zajišťovnictví. V roce 2010 se společnosti Aon Benfield Praha a.s. a AON Benfield Bratislava začlenily do struktur AON. Došlo k zefektivnění procesů především v oblasti účetnictví a reportingu a využití synergií obou společností. To bylo také hlavním důvodem pro pořízení nového informačního systému, jímž se stal Helios Orange.

V předchozích letech už zde samozřejmě byl určitý typ informačního systému využíván, protože natolik sofistikovaná oblast podnikání, jakou je pojišťovnictví, se bez něj v dnešní době již neobejde. Starší systém však postupně přestal dostačovat požadavkům AON, především z hlediska kontrol a také plánované fúze. V té souvislosti bylo třeba respektovat střediskové rozdělení společnosti a vykazovat bylo nutné za společnost, jako celek a současně za jednotlivá střediska – Lines of Business (pojištění/zajištění).

„Hledali jsme proto systém, který budeme moci do jisté míry nastavit sami, podle svých požadavků,“ říká Kateřina Kaszper, finanční ředitelka společnosti, a dodává: „To znamená přidat či ubrat pole a podobně. Původní systém to neumožňoval, takže jsme pro každou, i jednoduchou změnu byli nuceni využít externího poradce.“

 

Co všechno se počítá 

Důvodem pro změnu systému však nebyla pouze aktuálně dokončená fúze společností AON Benfield Praha a STACH Pojišťovací management, ale i do budoucna plánované spojení s Hewitt Associattes. Požadavkem managementu AON byla mimo jiné i kvalitní zákaznická podpora.

V rámci výběrového řízení bylo osloveno pět producentů ekonomického a informačního softwaru pro střední firmy. Hlavním kriteriem výběru bylo zajištění střediskového rozdělení z důvodu nutnosti sledování zajištění/pojištění, dále reference a osobní zkušenost, poskytování online zákaznické podpory, možnost vzdáleného přístupu, přítomnost dodavatele na Slovensku, kde má společnost svou organizační složku a zaškolení a podpora při implementaci. Důležitým kritériem byla samozřejmě i cena systému.

Management AON zvolil nakonec systém Helios z produkce Asseco Solutions. „Rozhodly především velmi dobré reference na základě osobních zkušeností uživatelů, velmi profesionální přístup konzultantů i obchodníka a ceny systému,“ konstatuje Kateřina Kaszper.

Smlouva byla podepsána 23. září 2010, přičemž v říjnu téhož roku byla zahájena implementace. Spuštění systému v ostrém provozu se odehrálo 1. ledna 2011, přičemž některé dílčí funkcionality jsou dosud řešeny. V současnosti jsou v AON implementovány moduly Účetnictví, Fakturace, Banka, Majetek a Účetní standardy pro reporting v US GAAP.

 

Rytmický tanec dat 

Na otázku, co od systému nový zákazník očekává, odpověděly hned tři z jeho hlavních uživatelek. „Implementací Helios Orange se nám podařilo zefektivnit interní procesy a zlepšit kontroly, které jsou pro mezinárodní společnost naší velikosti velmi důležité,“ říká CFO Kateřina Kaszper. „Jsme velmi spokojeni s prací konzultanta. Přivítali jsme také možnost Hotline a především její dostupnost a on-line připojení. Jako zlepšení navrhuji vytvořit on-line manuál také v angličtině,“ navrhuje Pavlína Kotorová, hlavní účetní.

Svůj názor připojuje i Kristýna Juricová, účetní: „Program Helios umožňuje lépe se orientovat v účetnictví společnosti, jeho výhodou je též návaznost a souvislost dat, možnosti nastavení sestav, práce se saldy, lepší kontrola párování plateb, filtrování dat a také individuální volba údajů dle potřeb uživatele.“

 

Zdroj: Asseco Solutions

 

Foto: © OlesiaRu - Fotolia.com

 


« předchozí článek další článek »








Komentáře