Jak dopadá krize na tiskový průmysl

Podle aktuální studie by řada poskytovatelů podnikových tiskových služeb nebyla schopna přežít krizi bez digitálního tisku.



Průzkum o stavu tiskového průmyslu sponzoruje již třetím rokem společnost Canon a provedl jej profesor Frank Romano a jeho tým z Rochesterského Institute of Technology. Výsledky předchozích studií o trendech v oblasti grafiky a podnikových reprografických odděleních (CRD) byly publikovány v květnu 2008 a 2009. V rámci šetření získal profesor Romano a jeho tým reprezentativní vzorek zaměstnanců v tiskovém průmyslu – celkem 840 respondentů, 65,6 % dotazovaných pocházelo ze západní Evropy. Vzorek zahrnoval také 383 ze 464 dotazovaných v roce 2008. Zbývajících 81 ukončilo činnost. Závěrečná analýza je v současné době dokončována a kompletní výsledky budou zveřejněny v květnu 2010.

Výsledky průzkumu ukazují důležitost digitálního tisku. Kdo dokázal čelit nástrahám recese, získal lepší pozici pro další podnikání:

1. Poslední čtvrtletí roku 2008 charakterizoval tlak na radikální snižování nákladů na tisk. Společnosti, které byly připraveny na přechod na digitální tisk, dokázaly lépe reagovat na požadavky zákazníků. Vlastníci pouze ofsetových tiskáren nebyli schopni reagovat na potřeby zákazníků. V této souvislosti se zvýšil prodej digitálních tiskáren. Průzkum tak například ukázal, že zatímco příjmy v oblasti ofsetového tisku v západní Evropě klesly o 18,1 % (v porovnání s rokem 2008), příjmy v oblasti digitální tisku vzrostly celkově o 27,2 %.

2. Pro účely průzkumu byl do oblasti digitálního tisku kromě dokumentových tiskáren přiřazen také širokoformátový inkoustový tisk. celých 86 % respondentů uvedlo, že širokoformátový tisk jim pomohl přežít v době recese. Komerční tiskárny, které se dříve odkláněly od širokoformátového tisku, v něm objevily nový potenciál.

3. Stěžejní pro udržení pozice na trhu v době ekonomického poklesu bylo správné nastavení obchodní strategie. Společnosti, které si své postavení dokázaly dlouhodobě udržet, potvrzují, že rozhodující je správná orientace na vybranné trhy (na kterých je možné přinášet přidanou hodnotu) a poskytování širokého spektra služeb (s cílem odlišit se od konkurence).

4. Konec roku 2009 přinesl změnu a pozitivní trend pro rok 2010. Více než polovina společností využívajících digitální tisk zvýšila v roce 2009 ve srovnání s rokem 2008 své příjmy. 

Vzhůru na veletrh 

„Pokud se trh bude nadále vyvíjet stejným směrem, a my věříme, že tomu tak bude, návštěva veletrhu Ipex může být o to zajímavější. Veletrh poskytne všem podnikatelům ideální příležitost nalézt optimální řešení pro obchodní strategie,“ říká Petr Jetel, produktový manažer profesionálního tisku společnosti Canon. Ta také vyhlásila evropskou soutěž „Business Leap“, jejímž cílem je podporovat podnikatele v hledání inovativních řešení. Všichni zájemci musí předložit obchodní plán zaměřený na digitální tisk. Soutěž poukazuje na důležitost sestavení správného obchodního plánu. Vítěz získá plně nakonfigurovanou tiskárnu, která podnikatelský záměr umožní realizovat.

 


« předchozí článek další článek »





Související články




Komentáře