Marketing Festival: Investování do reklamy na internetu je stále na vzestupu

O online reklamu se zajímají stále více malé a střední podniky, pro něž jsou investice do tradičních médií často velmi drahé a zároveň nerentabilní.



Ve dnech 22. a 23. listopadu se v Brně uskuteční největší jednosálová konference o marketingu a reklamě na internetu ve střední Evropě s názvem Marketing Festival. Předprodej vstupenek na tuto akci začal zde.

Účastníci se kromě světových i tuzemských řečníků mohou těšit také na afterparty a koncerty, vystoupí například kapely Charlie Straight a Midi Lidi. Co si pod pojmem online marketing představit a jaké jsou jeho výhody, popisuje organizátor akce Jindřich Fáborský: „Reklamu na internetu můžete oproti jiným formám reklamy přesně zacílit, rychle spustit či změnit a především přesně měřit.“ Co víme o tomto oboru a co je za jeho vzestupem?

 

Televizní reklama a tisk zaznamenávají pokles

Poslední průzkum společnosti Performics (největší výkonnostní agentura na světě) z dubna 2013 ukazuje stále rostoucí trend investování do reklamy na internetu oproti investicím do televizní reklamy a tisku. Ty zaznamenávají spíše pokles. O online reklamu se zajímají stále více malé a střední podniky, pro něž jsou investice do tradičních médií často velmi drahé a zároveň nerentabilní. Marketing na internetu je tak nejen pro ně mnohem přínosnější. Tento trend lze podle průzkumu očekávat i do budoucna.

 

Co má největší potencionál

Internet je nejrychleji rostoucí médium na světě a již nyní se jeho podíl na reklamních výdajích pohybuje na úrovni kolem 16 %. Podle Performics budou do roku 2014 investice do reklamy na internetu tvořit 21,5 % z celkového objemu reklamních investic. Největší potenciál mají sociální sítě, mobilní marketing, virální marketing a display reklama. Performics predikuje, že investice do sociálních médií porostou v příštích třech letech tempem 31 % a budou tvořit 18,5 % všech investovaných prostředků. 

„Reklama na internetu je vlastně hlavním hybatelem segmentu internetových obchodů, které by bez ní těžko existovaly. Investice plynoucí např. do vyhledávačů, oslovení zákazníků e-mailem, nákup reklamních ploch na českých serverech nebo dnes velmi populární sociální sítě - především Facebook, zaznamenávají výrazný nárůst a společnosti zjišťují, že se jim vyplácí,“ říká Jindřich Fáborský, odborník na online marketing a pořadatel Marketing Festivalu.

 

Hvězdy se rozhovoří

I vzhledem k tomu, že Češi mají velmi pozitivní postoj k internetu (je zde 69 % české populace 10+), stoupá neustále hodnota obsahu online médií a vzniká tak větší prostor pro zpeněžení. Například v loňském roce společnosti vydaly za internetovou reklamu 11 miliard korun, což byla více než pětina celkových investic do médií. Letos se očekává nárůst o dvě miliardy. O internetové reklamě a jejím využití v praxi budou v listopadu na Marketing Festivalu hovořit hvězdy českého i světového online marketingu.

 

 

 


« předchozí článek další článek »








Komentáře