Skutečné soukromí na internetu neexistuje

Spotřebitelé, kteří mají obavy o svoje soukromí, zoufale chtějí nějakou kouzelnou hůlku, nějaké jednoduché řešení, které bude chránit jejich identitu a jejich webovou aktivitu.



A přestože dnes existuje spousta nabídek, jež takové zázraky slibují – jmenovat lze třeba VPN, prohlížeč Tor, soukromé vyhledávače typu DuckDuckGo – praktická realita lidského chování ukazuje, že taková tvrzení o zachování soukromí a anonymity na internetu jsou falešná.

Je třeba zdůraznit, že téměř všechny tyto služby skutečně pomáhají lidem zachovat si anonymitu před běžným, netrénovaným pozorovatelem (typickým spolubydlícím, partnerem, spolupracovníkem, šéfem a podobně). Jenže jakýkoliv spotřebitel, který si myslí, že tyto nástroje odradí vládního agenta, motivovaného kyberzločince nebo zloděje identity, nebo někoho, kdo je ochoten trávit čas vaším sledováním, spláče nakonec nad výdělkem.

Toto konstatování je nyní ještě nevyhnutelnější, a to konkrétně po vydání nové studie badateli z univerzit ve Stanfordu a Princetonu.

„Každý člověk má odlišnou sociální síť, a tedy soubor odkazů objevujících se ve feedu jedince je unikátní. Za předpokladu, že uživatelé navštěvují odkazy ve svém feedu s vyšší pravděpodobností než průměrný uživatel, pak procházení jeho historií prozrazuje jisté znaky identity. Pro změření efektivity tohoto přístupu ve skutečném světě jsme si najali téměř 400 lidí, aby nám poskytli svoje historie webového prohlížení, a nám se podařilo správně identifikovat více než 70 procent z nich,“ píše se ve zprávě. „Náš teoretický přínos platí pro jakýkoliv typ transakčních dat. A zobecňuje širokou škálu předchozích de-anonymizačních útoků. Neboť naše útočné pokusy o nalezení správného twitterového profilu z více než 300 milionů kandidátů je podle našich informací doposud největší demonstrovanou de-anonymizační akcí.“

V krátkosti – pointou této zprávy je, že lidé jsou stvoření, která mají své zvyky. Jejich tvář/IP adresy/telefonní čísla a další sice mohou být skryty, to však často neplatí o jejich chování.

Ponaučení: pomocí nástrojů soukromí se sice můžete efektivně skrýt před inzerenty a dalšími, ale pokud vás někdo opravdu chce sledovat, můžete se o to pokoušet, ale neschováte se. Pro zájemce více zde (v angličtině).

Zdroj: CIO.com


« předchozí článek další článek »








Komentáře
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky.

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.