WhatsApp obrací svou pozornost na podniky

Platforma pro zasílání zpráv WhatsApp, která patří pod Facebook, oznámila své plány na vývoj samostatných verzí své mobilní aplikace, které jsou zaměřeny na jednodušší propojení podniků s jejich zákazníky.



WhatsApp Business bude pro menší podniky zdarma, verze enterprise pak bude placená a bude cílit na ty firmy, kteří mají globální zákaznickou základnu – což naznačuje jeden ze způsobů, kterými chce Facebook monetizovat aplikaci, která má každý den miliardu uživatelů.

Ve svém úterním příspěvku na blogu společnost napsala, že chystaná podniková aplikace umožní velkým organizacím včetně aerolinek, e-commerce portálů či bankám kontaktovat své klienty prostřednictvím notifikací, jako jsou „časy odletů, potvrzení dodávek a další aktualizace“.

WhatsApp své B2C schopnosti vylepšuje už nějakou dobu. Například minulý týden oznámil systém ověřování podniků pomocí zeleného odznáčku, který indikuje, že WhatsApp potvrdil, že dané telefonní číslo patří k ověřenému podnikovému účtu – což je analogie k vlastnímu šedému odznáčku Facebooku pro podnikové stránky. Již dříve pak WhatsApp ohlásil své plány, v jejichž rámci umožní podnikům kontaktovat své zákazníky marketingovými zprávami.

Ve svém blogovém příspěvku zástupci WhatsAppu napsali, že budou spolupracovat s podnikovými uživateli v rámci uzavřeného pilotního programu na testování dodatečných služeb, u kterých následně dojde k všeobecné dostupnosti.

Výše uvedené oznámení poukazuje na rostoucí přijetí spotřebitelských aplikací pro zasílání zpráv podnikovými uživateli. WhatsApp tvrdí, že jeho platformu využívá pro interakci se svými zákazníky již mnoho malých podniků. Ačkoliv přiznává, že tento typ komunikace je „poměrně rudimentární“.

Zdroj: IDG News Service

Úvodní foto: © Andres Rodriguez - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře