Hlavní navigace

12 špatných zvyků, které neprospívají produktivitě

11. 7. 2017

Sdílet

 Autor: Pixabay
Pokud občas přemýšlíte o tom, jak vaše zvyky ovlivňují pracovní produktivitu, doporučuji prostudovat článek Lindy Kolowichové z blogu Hubspotu. Pokud nechcete číst celý text, zde je stručné shrnutí jednotlivých bodů dvanáctera.

Nejsem velkým příznivcem podobných univerzálních rad, ale většina těchto tipů dává smysl a když se jimi budete řídit, nic nezkazíte.

 

1) Ranní spěch. Pokud se stane zvykem a každé ráno nestíháte, produktivitě to určitě neprospěje. Ranní stres je zbytečný, vstaňte o pár minut dřív, ať nemusíte chvátat.

 

2) Vynechání snídaně. Nestojí to za to, v krvi vám bude chybět cukr a únava přijde už poránu. Pořádná snídaně je důležitější, než si myslíte.

 

3) Začínat s lehkými úkoly. Je to sice lákavé, ale během dne upadá vůle pracovat a řešit složité věci. Dát si na řadu jako první maličkosti produktivitě nepomůže, naopak je lepší začít čerstvý s náročnější prací.

 

4) Okamžité odpovídání na e-maily. Elektronická pošta je dobrý sluha, ale zlý pán. Neustálé kontrolování notifikací a inboxu zdržuje a odvádí od práce. Stačí, když e-maily budete kontrolovat třeba 2-3 krát za den.

 

5) Neustálá kontrola účtů na sociálních sítích. O nic nepřijdete. Když chcete pracovat, na Facebook a Twitter zapomeňte. I zde platí rada na vypnutí notifikací.

 

6) Mít telefon pořád u sebe. Také nosíte mobil pořád s sebou? Na schůzky, jednání nebo i na toaletu? Opravdu ho potřebujete? Není to tak, že vás spíš obtěžuje a ruší od práce?

 

7) Surfování po internetu. Klikáte na další a další související články? Tak vězte, že provozujete aktivitu, která vám krade čas snad nejvíc.

8) Vynechání oběda. Myslíte si, že ušetříte čas a místo oběda budete pracovat? Naopak se vyplatí vyjít ven mezi lidi a odpočinout si od práce, nabrat sílu a inspiraci.

 

9) Neposlouchání. Tento zlozvyk se vymstí. Dělení pozornosti mezi víc činností, pokud vám kolega něco říká, tak k tomu má důvod, poslouchejte ho, později vám mohou informace chybět.

 

10) Říkání „ano“ každé schůzce. Opravdu musíte být u všeho osobně? Neztrácejte čas na schůzkách, které jsou pro vás zbytečné.

 

11) Multitasking. Prý jen 2 % populace umí dělat více věcí najednou. Pokud nemáte to štěstí, tak nedělejte víc činností naráz. Ani jednu totiž neuděláte pořádně.

 

12) Hrát si s telefonem před spaním. Kvalitě spánku a tedy i odpočinku tím rozhodně nepřidáte.

Byl pro vás článek přínosný?