Třetina českých malých podniků nemá internetové stránky

Více než 33 % českých malých podniků, tedy firem přibližně do 40 milionů korun ročního obratu, nedisponuje vlastní webovou prezentací. Nepřipravují se tím o obchodní příležitosti?



Zjištění vyplynulo z průzkumu společnost VSHosting. Podle uvedených zjištění téměř čtvrtina (23,4 %) těchto podniků považuje vedení firemních stránek za nepotřebné, či zbytečné. Jako hlavní důvod absence vlastní webové prezentace plných 36,6 % tuzemských firem uvádí vysoké provozní náklady.


Zhruba 60 % českých firem vlastní webovou prezentaci nechce nebo nepotřebuje

Průzkum VSHosting se soustředil i na podstatu využití současných či vznikajících webových prezentací. České firmy provozují své stránky zejména jako prodejní kanál ve formě internetového obchodu. Rozhraní internetových stránek formou e-shopu, případně možnosti objednávek či komunikace prostřednictvím kontaktních formulářů apod., využívá 41,4 % společností. Pouze jako marketingový kanál, tedy jako zdroj informací o firmě a poskytovaných službách či produktech, využívá webovky 33,3 % respondentů. Ve zbylých 25,7 % případů slouží dotázaným firemní internetové stránky k oběma účelům.

 

Na další zajímavé zjištění poukázal průzkum ohledně aktualizace webových stránek u firem, které nějaké mají. Bezmála polovina (48,4 %) těchto firem v ČR se chystá v roce 2016 provést alespoň malé změny na svých internetových prezentacích. Každá pátá firma (19, 4 %) plánuje kompletní upgrade, jedna čtvrtina (26,3 %) českých společností pak nechystá provádět žádné změny.

 

Zástupci firem se především mylně domnívají, že hosting firemních dat přijde jejich společnost na velké peníze a je proto neefektivní: „Doba, kdy uchovávání firemních dat stála klienty desítky tisíc korun ročně, je dávno pryč. Hosting nejen firemních dat si dnes může dovolit víceméně kdokoliv. Platby za pronájem prostoru pro webové stránky se v současnosti pohybují v řádech stovek korun za rok za sdílené webhostingové řešení až po desítky tisíc korun za rozsáhlejší vyhrazená řešení", říká Damir Špoljarič, CEO společnosti VSHosting.

 

Tento pohled hostingové společnosti ovšem zahrnuje pouze náklady na technický provoz webu. K tomu je třeba připočítat náklady na realizaci webu, tedy na zřízení obsahu, grafické podoby a technického řešení. A tato částka může být již podstatnou částí nákladů.

Úvodní foto: © sellingpix - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře