Hlavní navigace

V New Yorku vzniká první privátní inkubátor pro české firmy v USA

3. 10. 2014

Sdílet

 Autor: © Nikolai Sorokin - Fotolia.com
Inkubátor ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků vytvořila rodina Rausnitzů, vlastnící českého výrobce optických produktů Meopta.

Karel Havlíček, předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR dojednává v těchto dnech v New Yorku detaily pro start byznysu českých malých a středních firem v USA. Ve čtvrtek 2. 10. 2014 došlo  k definitivnímu odsouhlasení podmínek, za jakých malé české firmy využijí služeb prvního zahraničního privátního inkubátoru, který ve spolupráci s AMSP ČR vytvořila úspěšná newyorská rodina Rausnitzů, vlastnící  českého výrobce optických produktů Meopta. Inkubátor umožní našim firmám sdílet v New York City  kancelářské i výrobní prostory, administrativní a skladové zázemí.

 

Paul, Gerald a David Rausnitzové vložili miliony

Součástí projektu je právní servis, logistika na bázi pravidelných kontejnerových přeprav zboží z ČR do USA a vytvoření obchodní a marketingové strategie na trzích USA. Jedním z největších benefitů je zprostředkování konkrétních obchodních kontaktů. AMSP ČR do inkubátoru malé a střední firmy pečlivě vybírá, přičemž šanci získat americkou vstupenku dostanou ty tuzemské společnosti, které již disponují vlastním výrobkem, mají ambice expandovat do USA, ovšem chybí jim dostatečné zkušenosti a kapitál. Inkubátor není omezen oborově ani produktově. Konečné slovo ve výběru budou mít podporovatelé projektu, Paul, Gerald a David Rausnitzové, kteří do projektu vložili prvních 10 milionů Kč na vytvoření administrativního zázemí a do každé vybrané firmy investují ročně další 2 až 4 milionů korun.

 

K Transatlantické dohodě o obchodu a investicích... vždy připraven

„Během půl roku chceme vybrat prvních pět firem, v příštím roce máme podobné plány. Hlavní benefit spatřuji v dlouhodobých vztazích Paula a Geralda Rausnitzových s významnými byznysmeny a bankéři v USA. Chce-li někdo v Americe uspět, kontakty jsou základem. Zdaleka to ale nestačí, pokud firma nemá konkurenceschopný produkt, nemá v USA šanci, “ uvádí Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR a upřesňuje důvody, proč se Asociace rozhodla směřovat české firmy do Ameriky: „Nehodláme brečet nad ztrátami v Rusku v důsledku ukrajinské krize a místo mudrování nad sankcemi a důsledky se snažíme firmám konkrétně pomoci. Spojené státy jsou logickou volbou, vztah s americkými firmami se bude v příštích letech mimořádně posilovat, a to i v důsledku chystané Transatlantické dohody o obchodu a investicích mezi EU a USA (TTIP).“

 

Posilování českého brandu

Karel Havlíček navštívil administrativní, skladové i výrobní prostory, určené pro inkubátor a dohodnul s rodinou Rausnitzů jízdní řad přípravy prvních tuzemských podniků. V nejbližších dnech budou na webu www.amsp.cz  zveřejněny podmínky pro všechny zájemce, do 31. 1. 2015 bude možnost se přihlásit, do konce března příštího roku proběhne vyhodnocování projektů zájemců. Ondřej Votruba, pověřený generální ředitel agentury CzechInvest hodnotí celý projekt následovně: „Velmi vítáme aktivitu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která přesně zapadá i do naší koncepce podpory start-upů a záměru vyslat co nejvíce kvalitních začínajících českých firem na ty nejvyspělejší zahraniční trhy. Naše zkušenost s projektem CzechAccelerator, který budeme rozvíjet i v následujících letech, nám říká, že toto je přesně cesta k rozvoji podnikavosti, získání potřebných zkušeností a růstu globálního rozměru vyslaných českých firem. To vše navíc dlouhodobě přispívá k posilování brandu ČR jako moderní ekonomiky s podnikavými a úspěšnými lidmi.“

 

 

 

Byl pro vás článek přínosný?