David Rod, CFO, Algotech: Za klíčovou kompetenci považuji komunikaci

„Leckdy je složité přesvědčit odborné manažery, že finance nejsou volitelný doplněk, ale každodenní součást jejich práce a rozhodování,“ říká David Rod, finanční ředitel ve společnosti Algotech.



Jak se vyvíjela role finančního řízení a controllingu ve vaší společnosti? Došlo v posledních letech k nějakým významným změnám? 

Ve společnosti Algotech pracuji relativně krátkou dobu. Přesto se dá říci, že došlo a dochází k významným změnám. Jsme IT firma zabývající se mimo jiné implementací ERP systémů od firmy Oracle. Jedním z prvotních úkolů tedy je, aby „kovářova kobyla nechodila bosa“. Provedli jsme velké změny v našem ERP systému, implementovali jsme BI systém a přesunuli tak online reporting i na iPady. Udělali jsme změny ve struktuře manažerského účetnictví, v řízení cash flow a financování společnosti, v plánovacím procesu, atd. Spoustu změn nás ještě čeká, protože začínáme nabízet Oracle systémy v cloudu přes naše centrum sdílených služeb, a tudíž i my s našimi interními systémy budeme kompletně v oblacích.

 

David RodCo považujete ve své pozici za svou klíčovou odbornou kompetenci? 

Mám zkušenosti s financemi z různých oblastí výroby, obchodu i služeb, což mi velmi pomáhá porozumět potřebám společnosti, ve které pracuji. Jako klíčovou obecnou kompetenci považuji komunikaci. Leckdy je složité přesvědčit odborné manažery, že finance nejsou volitelný doplněk, ale každodenní součást jejich práce a rozhodování. Finanční řízení není otázkou jednoho člověka nebo oddělení, ale celé firmy, každého pracovníka. Další je schopnost připravit jednoduché nástroje, které umožní rychle a jednoduše zprostředkovat finanční informace potřebné pro rozhodování odborným manažerům.

 

Které zkušenosti či znalosti, jichž jste nabyl/a během své kariéry (či studia), považujete za nejvýznamnější? Jaké vzdělání je nutné pro pozici, kterou zastáváte? Jsou znalosti získané na vysoké škole spolu s praxí postačující či je třeba se dále vzdělávat? 

Jako svou nejdůležitější zkušenost považuji poznání, že ani na chvíli se nesmím přestat vzdělávat, což vlastně s krátkou přestávkou po střední škole dodržuji. Asi nelze jednoznačně stanovit, která škola či vzdělávací kurz je nutný pro pozici finančního ředitele. Osobně jsem přesvědčen, že řízení financí pomáhají kromě ekonomického vzdělání i znalosti a zkušenosti z jiných oblastí, například strategického managementu, projektového managementu, HR, obchodu, marketingu atd.

 

Bc. David Rod, MSc. vystudoval několik škol – Středočeský vysokoškolský institut (obor: Ekonomika a management obchodu), Brno International Business School (Nottingham Trend University, obor: Ekonomika a management) a Škoda Auto Vysokou školu (obor: Globální podnikání a finanční řízení podniku). První pracovní zkušenosti na finančních pozicích sbíral ve společnostech Skala Group a Next. V letech 2000 až 2001 působil jako marketingový manažer ve firmě Nový Calex, mezi roky 2001 – 2002 jako ekonomický ředitel v podniku In-Cool-Ex. Od r. 2002 do r. 2005 pracoval pro Český Telecom jako projektový manažer, pak přešel do společnosti Deloitte. Šest let (2005 – 2011) působil na pozici finančního a personálního ředitele v CSA Services a také byl v představenstvu CSA Technics. Od r. 2011 je finančním ředitelem ve skupině Algotech. Prošel řadou vzdělávacích kurzů (např. Diplomovaný controller či MS Excel Specialista).

 

 

Rozhovor vznikl za laskavé součinnosti České asociace pro finanční řízení a společnosti Wolters Kluwer ČR

Úvodní foto: © Picture-Factory - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře