Dort s mnoha třešničkami. Prémiové bankovnictví chce potěšit střední třídu

Internet banking, kreditní karty se slevami u obchodníků či zvýhodněný úvěr byly donedávna hlavními taháky bank. Nízkonákladové banky ale změnily trh. Jeho lídři kontrovali: je tu prémiové bankovnictví.



Lidé se rádi nechávají hýčkat. Vstup do klubu vyvolených se zlatou kartou, osobním bankéřem či VIP salonkem na letišti měl donedávna k dispozici málokdo. Změnit to má prémiové bankovnictví, které cílí na lidi z takzvané střední třídy se stabilním platem a úsporami. I jim nyní banky umožňují kochat se výhodami privátního bankovnictví. Pokud byste hledali informace o prémiovém bankovnictví ještě před čtyřmi lety, sháněli byste je marně. První zpráva v médiích se objevila v polovině roku 2010. Tehdy Raiffeisenbank přišla s konceptem prémiového bankovnictví pro lidi s měsíčním platem už od 25 tisíc korun. Klientům nabídla dlouhodobé finanční plány s cenovým zvýhodněním celé škály bankovních a pojišťovacích produktů. První vlaštovky na trhu se ale objevily ještě dříve. „Služby prémiového bankovnictví nabízíme od roku 2001, kdy Citibank vstoupila na český trh retailového bankovnictví, a prezentujeme je jako program Citigold,“ říká Veronika Špaňárová, ředitelka retailového bankovnictví Citibank.

 

Račte blíže klubu vyvolených 

Vstupenkou do VIP klubu u běžně dostupné banky na trhu jsou pravidelné příjmy, ale i úspory a investice. V Evropě se limitní částka pohybuje kolem milionu eur, u nás jde o zhruba stejnou sumu, avšak v korunách. Například požadovaná hranice u programu Citigold je 1,5 milionu korun, J&T Bank má limit 3 miliony korun. Co můžeme čekat? Především osobní přístup a snahu o zhodnocení finančních prostředků. Osobní bankéř dokáže podle požadavků klienta připravit individuální investiční portfolio, které respektuje jeho investiční cíle a potřeby. Investiční produkty zahrnují především podílové fondy, strukturované dluhopisy a prémiové devizové produkty. Podle Veroniky Špaňárové pokrývají podílové fondy třídy aktiv, jako jsou akcie či dluhopisy. Proti tomu Prémiové devizové produkty jsou investice navázané na pohyb kurzů měnových párů a přinášejí vyšší výnos nežli běžné vklady. Způsob investování peněz by pak měl odpovídat postoji k riziku, znalostem a investičnímu horizontu klienta.

 

Individuální přístup vždy potěší 

Kromě zhodnocení peněz si vás budou banky předcházet také dalšími benefity. Program Citigold nabízí například výběr z bankomatů u nás i v zahraničí zdarma, propojení zlaté karty k účtům v cizích měnách, vstup zdarma do salonku Citigold Lounge na Letišti Václava Havla Praha nebo investiční semináře na aktuální téma. Třešničkami na dortu jsou pak zajištění dovolené, doprovod při nákupech, investice do volného času i výběr škol pro děti, které nabízí J&T Bank. Fakt, že banky začínají nabízet služby dříve dostupné jenom horním deseti tisícům i širší skupině klientů, má svou logiku. Movitější lidé upřednostňují při jednání individuální přístup. Bankéři sdělují osobní informace, čímž se mezi nimi vytváří důvěrný vztah. Majetek klienta často také roste. Prémiové bankovnictví tak může být předstupeň privátního bankovnictví. A pokud je klient se službami banky spokojen a má v ně důvěru, nemá potřebu ji měnit.

 

 

Úvodní foto: © JJAVA - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře