KUPEG: Pojištění pohledávek může významně pomoci vašemu podnikání

Platební morálka českých firem se v posledních dvou letech zlepšila a selhává okolo šesti procent odběratelů. Vyplývá to z údajů KUPEG úvěrové pojišťovny, která v loňském roce zaznamenala pokles problémových pohledávek přibližně o čtvrtinu. „Přestože se celková situace zlepšuje, jednotlivé firmy stále čelí významným rizikům. Několik z našich klientů v průběhu roku zaznamenalo ztráty z pohledávek, které by je bez pojištění okamžitě uvrhly do významných problémů,“ říká Ing. Michal Veselý, generální ředitel KUPEG úvěrová pojišťovna, a.s.



Jaké jsou výhody pojištění pohledávek a na co se zaměřit při výběru pojišťovny? 

 

Pojištění pohledávek je komplexní produkt, který chrání vaše podnikání před ztrátami z neuhrazených pohledávek. Jednoduše řečeno, pojištění pohledávek představuje řešení, které rychle nahradí chybějící finanční prostředky v momentech, kdy vám zákazník nezaplatí. Tím, že pojišťovna pravidelně prověřuje a hodnotí rizika vašich stávajících i potenciálních zákazníků, můžete podnikat s využitím komplexních informací o důvěryhodnosti a ekonomické síle každého jednotlivého odběratele. S těmito informacemi se přitom můžete pustit do podnikání i na trzích, s nimiž dosud nemáte zkušenost. Díky pojištění pohledávek tak může vaše firma růst s minimálním rizikem.

 

Pojištění pohledávek není zcela triviální produkt, proto se vyplatí věnovat výběru pojišťovny zvýšenou pozornost. Na co se zaměřit?

 

1. Ujistěte se, že jednáte se skutečně kvalifikovaným partnerem
Podpis pojistné smlouvy, ač je prvním a nezbytným krokem, je pouhým začátkem. Pracovníci pojišťovny s Vámi budou v úzkém a intenzivním kontaktu v průběhu celé pojistky, a to při mnoha různých příležitostech. Ať už vás budou informovat o zhoršující se situaci vašeho dlužníka, průběhu vymáhání pohledávek nebo budete společně diskutovat potřebu krytí nového odběratele. „Proto nepodceňujte možnost mít na straně pojišťovny skutečně kvalifikovaného partnera. Pokud chcete opravdu naplno využít a ocenit komplexní služby úvěrové pojišťovny, je to nezbytné,“ říká k tomu Michal Veselý.

2. Pojišťovna musí respektovat svého klienta
Na začátku spolupráce je třeba sladit pojistné podmínky s procesy klienta. Otevřená diskuse a správné stanovení podmínek smlouvy zabrání nemilým překvapením v případě pojistné události. Problémem bývají standardizované smlouvy, kde se musí přizpůsobit klient, místo aby se přizpůsobila pojišťovna, která by měla svého klienta respektovat. „Věříme, že každá společnost je jedinečná a způsob nastavení jejích procesů není bezdůvodný. Pojišťovna není tím, kdo by měl říkat společnosti, jak by mělo vše probíhat nebo které poskytovatele služeb by měla využívat. Pojišťovna by měla najít způsob, jak zajistit ideální řešení pro každého individuálního klienta,“ vysvětluje Michal Veselý.


3. Pojišťovna musí být schopná dostát svým slibům
Úvěrová pojišťovna, kterou si vyberete, by měla být schopna dostát svým slibům. To znamená nejen finanční sílu, stabilitu a schopnost poskytovat služby v globálním měřítku, ale také tým zkušených zaměstnanců, kteří jsou k dispozici vždy když je potřebujete


4. Dobrá úvěrová pojišťovna vám umožní pochopit složitý produkt úvěrového pojištění
Pojištění pohledávek si musí poradit s pestrostí obchodních vztahů a transakcí, které se mohou objevit jak v rámci jednoho města, tak po celém světě. Schopnost učinit takový produkt srozumitelným, schopnost vysvětlit jak se bude chovat v určité situaci a připravenost poskytnout maximální možné množství informací je nezbytná pro dobré a úspěšné poskytnutí krytí.

 

5. Silné partnerství založené na dlouhodobé spolupráci
Vždy je možné změnit pojišťovnu, ale méně riskantní a efektivnější je s partnerem, který zajišťuje významnou část vaší rozvahy, vybudovat dlouhodobý vztah. “Jsme hrdí na to, že podstatná část našich klientů je s námi již 10 let a vědí, že jsme připraveni s nimi být nejen v časech dobrých, ale i v období, kdy se tak úplně nedaří,“ dodává Michal Veselý.


« předchozí článek další článek »








Komentáře