Generace Z: nakolik se jí zaměstnavatelé přizpůsobí

Generace Z - generace digitální éry, tedy lidé, kteří se narodili od poloviny 90. let minulého století, vstupují do pracovního světa. Co od této generace očekávají zaměstnavatelé a nakolik se jí přizpůsobí? Jak tuto generaci získat jako zaměstnance?



Podle analýzy společnosti Hays tito lidé potřebují dovednosti, které nelze automatizovat, pochopení pro hodnoty, které přináší jejich starší kolegové, a také schopnost krotit vlastní touhu po okamžitém dosažení svých cílů.

Tuto skupinu lidí významně ovlivnilo období, ve kterém dospívali - finanční krize kolem roku 2008, hrozba terorismu i politické nejistoty. Proto si lépe uvědomuje sama sebe, je samostatnější a má větší motivaci. Jsou to realisté, mají inovativní přístup, orientují se na výsledek, jsou neustále ve spojení a jsou velmi ambiciózní. Chybí jim však trpělivost a vyhledávají okamžitou zpětnou vazbu, kterou jim však zaměstnavatelé nemohou vždy poskytnout. Vědí také, že půjdou do penze ve vyšším věku, chtějí proto práci, která bude vyhovovat jejich způsobu života.

 

„Aby takovou práci získali, musí generace Z nabídnout dovednosti, které si zaměstnavatelé žádají, zejména s ohledem na rozšiřující se automatizaci pracovišť. Rovněž si musí najít způsob, jak financovat svůj životní styl, jestliže mzdy neporostou tolik jako dříve. Svoji daň si vyberou i další faktory, například náklady na pronájem či nákup vlastního bydlení,“ uvádí Ladislav Kučera, ředitel společnosti Hays v České republice.

 

Jednou z hlavních výhod této generace je, že zvládne plnit několik úkolů současně. „Zaměstnavatelé mohou ocenit, jak běžné je v životě této generace používání různých zařízení. Ztrácí sice rychle trpělivost, díky své schopnosti sledovat současně několik různých obrazovek je však v multitaskingu často lepší než jiné generace,“ doplňuje Ladislav Kučera.

 

Jak získat zaměstnance generace Z

 

Pomozte jim prosadit se: Rob Phipps, regionální personální ředitel KFC říká, že se 95 procent z jeho 35 000 zaměstnanců narodilo po roce 1996. „Abychom dokázali příslušníky generace Z zaujmout a udržet, musíme je podporovat v tom, aby ze sebe mohli v  pracovním i soukromém životě vydat to nejlepší,“ uvedl v posledním časopise Hays Journal.

 

Náborový proces by měl být rychlý, spravedlivý a transparentní: Generace Z požaduje rychlou odezvu a chce, aby zaměstnavatelé jednali transparentně. Tito uchazeči nepotřebují poslouchat, co si o sobě organizace myslí, obrázek si utvoří sami na základě informací, které si mohou sami snadno získat.

Využijte nové strategie na upoutání pozornosti: Tato generace bude díky vyšší digitální gramotnosti historicky nejprovázanější. Organizace proto mohou mladší zaměstnance žádat, aby se při náboru obrátili na svoje kontakty z vysoké školy nebo sociálních sítí. Pokud pracovní pozici neinzerujete on-line, zůstane potenciálním uchazečům generace Z skryta. Zaměstnavatelé by rovněž měli být připraveni zjišťovat, jak lze budoucí zaměstnance přilákat s využitím virtuální reality a počítačových her.

 

Práce a život v rovnováze: Lidé této generace nahlíží na rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem jinak. Vědí, že budou pracovat déle, a proto je pro ně používání technologií k práci na dálku a z domova standardem.

 

Nabídněte jim skutečný smysl: Příslušníci generace Z se snaží pochopit, proč určitá organizace dělá právě to, co dělá, a jakým způsobem se oni sami mohou na jejím úspěchu podílet. Chtějí mít jasný cíl.

 

 

 

Úvodní foto: © Gennadiy Poznyakov - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře