Hlavní navigace

Investice do dalšího vzdělávání se může vyplatit překvapivě brzy

21. 1. 2015

Sdílet

 Autor: © 4designersart - Fotolia.com
Řadě absolventů programu MBA se může jejich investice do studia vrátit i rychleji než do dvou let.

Žijeme v ekonomice, která je zaměřena na maximalizaci zisků a zaměstnavatelé jsou motivováni snižovat náklady. Důsledkem je velký tlak na kvalitu a efektivitu činností zaměstnanců. Pět let starý vysokoškolský diplom s praxí již nemusí být zárukou požadované profesní způsobilosti a udržení zaměstnání.

 

Pro každého, kdo chce dnes uspět, je velmi důležité se neustále vzdělávat. Zaměstnavatelé si při výběru zaměstnanců uvědomují, že ne všechny vysoké školy dokáží zajistit kvalitní vzdělávání, ať již z důvodu tlaku jejich vedení na vysoký „průtok“ studentů nebo z příčiny nesouladu učiva s reálnou praxí.

 

Věda, vzdělávání a trh práce se neustále vyvíjejí. Chytří lidé se umějí podívat dopředu a vědí, že investice do vzdělávání je nejlepší investicí. „Rozhodne-li se zaměstnanec studovat vysokou školu nebo MBA (Master of Business Administration), stojí je to nějaké finanční prostředky a čas. Tato investice se však vrátí udržením nebo získáním dobře placené práce a pravidelného zdroje příjmů,“ říká Ivo Ducheček, ředitel Business Institutu, největší MBA školy v České republice.

 

Podle Duchečka může být návratnost investice do získání titulu MBA, která se pohybuje okolo 100.000 Kč, méně než dva roky, pokud povede ke zvýšení příjmu o 5.000 Kč. Vzdělávání přináší i řadu dalších benefitů. Své znalosti nosíme všude s sebou, titul MBA za jménem zaměstnavatelům naznačuje, že jeho držitel na sobě pracuje. Navíc samotný studijní proces znamená příležitosti k získávání nových kontaktů, přátel a známých.

 

Při výběru školy bychom měli vždy upřednostnit odborné hledisko a lidský, otevřený přístup ke specifickým požadavkům každého studenta. Vyplatí se preferovat kvalitní pedagogické a materiální zázemí, k efektivitě výuky přispívá e-learning v kombinaci s odborně pojatými lektorskými workshopy. Je třeba mít na paměti, že důležitými atributy pro pochopení a ukotvení požadovaných znalostí jsou zážitek z živé výuky, využití audiovizuálních pomůcek a bohaté interakce mezi pedagogy a studenty. Samozřejmostí by měly být akreditace a partnerství s uznávanými institucemi, pozitivní reference, možnost setkávání se se známými osobnostmi a společenské akce.

 

Žijeme v době, kdy šanci uspět mají jen ti nejlepší z nejlepších. Manažeři, kteří si myslí, že se již nepotřebují více vzdělávat, protože ve svých týmech mají vše „pod kontrolou“ s podporou firemních kurzů, mohou být brzy nahrazeni schopnějšími. Manažeři, nenastal čas k zamyšlení se nad profesními perspektivami ve vztahu k realitě okolo nás?

Byl pro vás článek přínosný?