Jen 2% středního a vyššího managementu dosáhla zvýšení platu podáním výpovědi

Společnost Hays Czech Republic oslovila v první polovině roku 2015 více než 500 uchazečů o zaměstnání v oblasti středního a vyššího managementu s průzkumem na téma „Je plat vaší hlavní motivací?“ Zjišťovalo se, nakolik je výše platu podstatná, když uchazč zvažuje změnu zaměstnání, zda se zvýšení platu odrazí na pracovní morálce či jak často společnosti v České republice plat svých zaměstnanců upravují.




Výsledky průzkumu ukazují, že zaměstnavatelé ve velké míře nezvyšují plat pravidelně každý rok, takto odpovědělo 70% respondentů. Nicméně i tak téměř čtyřiceti procentům odpovídajících byl zvýšen plat v loňském roce, 20% v letošním roce, 22% respondentů uvedlo, že ke změně platu u nich nedošlo již více než 2 roky. 

 

Téměř shodně – 33, resp. 32 procent, odpovídali v průzkumu uchazeči na otázku, zda bylo zvyšování platů individuální či plošné. Oproti tomu 22% lidí si finančně polepšilo změnou zaměstnavatele. Pouhá 2% zaměstnanců dosáhla zvýšení platu podáním výpovědi.

 

58% odpovídajících přiznává, že zvýšením platu se u nich vlastně nic nezměnilo – nezvýšila se jejich motivace, loajalita či spokojenost, ale také se nezvýšil jejich zájem o hledání nové práce. Zdá se tedy, že zaměstnanci zpravidla berou zvyšování mzdy automaticky nebo to není to hlavní, o co ve svém profesním životě usilují.

 

Pro 36% respondentů je plat hlavním důvodem pro hledání nové práce. Celých 64% odpovídajících tedy uvádí, že mzda není hlavním kritériem při výběru nového zaměstnání. Co nás tedy motivuje více? Preference se liší i v závislosti na senioritě uchazeče. Důležité je pro nás místo pracoviště (20%), renomé společnosti (20%), méně pak benefity (8%). Mezi další nejčastěji zmiňované faktory pak patří možnost seberealizace, náplň práce, perspektiva, pracovní prostředí, kolektiv a přístup managementu.

 

Pro 75% dotázaných nejsou ani v součtu plat, odměny a benefity tím hlavním důvodem, proč pracují pro současného zaměstnavatele. Upřednostňují již zmíněnou náplň práce, prestiž společnosti, dostupnost a pracovní prostředí. „Nepodceňujme důležitost příjemného pracovního prostředí, vždyť v práci trávíme minimálně osm hodin denně. Pěkné prostory, které disponují i zónami pro relaxaci či aktivní odpočinek jsou jednou z forem nejefektivnější motivace“, zmiňuje Ladislav Kučera, Managing Director, Hays Czech Republic.

 

Z průzkumu sice vychází, že 60% respondentů není spokojeno se svým současným platem, nicméně není to v jejich profesním životě to hlavní, co určuje směr jejich pracovního života.

Úvodní foto: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »




Galerie









Komentáře