Marketingové strategie musí reflektovat reálné zkušenosti

Spotřebitelé a zákazníci mohou být zmateni. Není divu. Všechny ty promyšlené a příliš plánovité strategie, jak a co jim prodat, mohou být únavné a často i neosobní. Marketingové strategie musí reflektovat reálné zkušenosti, třeba ty ze sociálních sítí.



Stačí si uvědomit, že stejně jako spotřebitel, tak i marketingový specialista jsou přece v první řadě lidé, a to lidé s reálnými očekáváními i zkušenostmi, které je třeba zohlednit. Proč se tedy vše komplikuje složitou reklamní terminologií, která cílí na masy, a ne na jednotlivce? A co je ještě podstatnější, proč výrobky, které jsou propagovány, tak málo odrážejí skutečnou zkušenost zákazníka?

 

Sociální sítě jako nová síla marketingu: Pracovníci marketingu se přitom stále pokoušejí o to, aby reklamy působily osobně a přistupovaly ke každému zákazníkovi individuálně, ovšem to, že nabídka oslovuje konkrétní osobu, ještě neznamená, že je i osobní. A to i přesto, že často předcházel sběr kvant informací a na základě nich byla vytvořena nabídku doslova na míru. Na druhé straně jsou tu sociální sítě a jejich okamžitá "pravda". Od názorů na produkty až po rychlý přehled kanceláří pro byznys, je zde vše, hned a bez marketingových omáček. Lidé se vyjadřují na základě vlastních zkušeností, porovnávají, hodnotí, hodně se ptají. Lidé se zde ptají lidí, a to lidí reálných a s reálnými zkušenostmi. A to je obrovská síla, kterou pochopili i lidé znalí marketingu. Proto vliv sociálních médií rozhodně nepodceňují a efektivně s nimi spolupracují.

 

Základní principy, které fungují obecně, tedy i v obchodě:

  • Obchod nemá emoce, ale lidé ano.
  • Lidé chtějí být součástí něčeho většího, než jsou oni sami, ale nechtějí být anonymním prvkem.
  • Lidé chtějí cítit.
  • Lidé chtějí, aby se s nimi počítalo a aby je nikdo nevynechal.
  • Lidé chtějí tomu, co se děje, i porozumět. Tak jim to stačí už jen vysvětlit. Jasně, srozumitelně a bez zbytečných komplikací.

Princip vztahu člověka k člověku platí i v obchodě. Proto bez ohledu na kdejaké marketingové strategie a prodejní techniky stále nejvíce zafunguje, pokud se člověk přiblíží k člověku. Všichni jsme totiž v první řadě lidé, zákazník i prodávající či reklamní stratég. Ta nejúčinnější komunikace je tedy obvykle ta nejjednodušší. Výzvou marketérů dnešní doby je proto pochopit a vysvětlit složitost co nejjednodušším způsobem. A především mluvit stejným, co nejosobnějším jazykem jako ti, které chtějí oslovit.

 

Autor pracuje jako konzultant pro poradnu kancelare.cz.


« předchozí článek další článek »








Komentáře

11.03.2017, 07:39 Mariabooker

Thanks

Good post.Happy to get this post including marketing strategies details.Love to hear from you.Required information are included in your blog and I am very happy to read this post.Do you want to perform well at your essay competitions,take custom essay writing services helps for it and gets good result.Best essay writing service always give you a high quality writing service, so that you can score high.Visit http://www.essayguardian.com/.

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.