Bez papíru? Poptávka po diářích "z celulózy" v Čechách prý neklesá, nejčastěji volí firmy denní verzi

Objem prodeje papírových výrobků se v době elektronické co do počtu kusů či struktury odběrů nijak zásadně nemění. Například na sedm stolních kalendářů se koupí jeden nástěnný.



Přestože se mezi lidmi rozmáhají elektronické diáře a kalendáře, jejich papírové verze na popularitě neklesají. Vyplývá to z aktuálních údajů společnosti Activa, které hodnotí poptávku českých firem po plánovacích diářích, papírových notesech a kalendářích. Tuzemské firmy preferují v 70 % diáře denní, ve 30 % pak týdenní. Ve 25 % případů si pak firmy nechávají tyto produkty vyrábět na zakázku s vlastním logem či ve firemních barvách.

 

Než začne padat sníh...

Podle nejnovějších statistik společnosti Activa nakupují tuzemské společnosti kalendáře a diáře z 60 % v říjnu a listopadu, aby měly jistotu, že je budou mít již od nového roku plně k dispozici a mohly si vybrat z plné nabídky tohoto výrazně sezonního zboží. Dalších 25 % českých firem nakupuje diáře, kalendáře a notesy v září a prosinci, zbylých 15 % pak připadá na srpen. Poptávka se podle odborníků v posledních 10 letech zásadním způsobem nezměnila. "Ačkoliv je v současnosti módní vše podrobovat elektronizaci, z našich údajů je jasně patrné, že v případě diářů a kalendářů jsou papírové verze stále stejně populární, jako před 10 či 15 lety. Mít kvalitní plánovač v hezkém obalu je dnes již součást image a prestiže," objasnil Martin Holoubek ze společnosti Activa. "Ani objem prodeje se v době elektronické co do počtu kusů či struktury odběrů nijak zásadně nemění. Stále tak například platí, že 50% podíl mají v uvedeném sortimentu stolní kalendáře. Poměrově se na sedm stolních koupí jeden nástěnný," doplnil Holoubek.

Úvodní foto: © Dreaming Andy - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře