Hlavní navigace

IP telefonie s IntelliGate: o krok blíže snu CFO a CIO

8. 6. 2010

Sdílet

Jak dojít k úplné integraci zaměstnanců pracujících vzdáleně nebo v terénu a k integraci poboček a regionálních kanceláří.

Prioritou CFO je zejména v současné době snižování nákladů na ICT při zvýšení efektivity práce. Tomu se snaží vycházet vstříc i dodavatelé technologií. Příkladem mohou být telefonní systémy jako je IntelliGate, postavený na IP telefonii s rozšířenou funkcionalitou či inovovaný manažer pro správu hovorů MX-ONE 4.0 od společnosti Aastra Technologies. Už letošní lednový průzkum společnosti Gartner naznačil, že při trendu vymanit ekonomiku z krize roste zájem o ICT systémy, podporující co nejvyšší efektivitu práce obchodu, jako jsou CRM a aplikace Unified Communications, které umožňují lepší komunikaci jak uvnitř firmy či podniku tak i navenek – se zákazníky.

 

Exempla trahunt… 

Například silně inovované řešení MX-ONE 4.0, což je označení pro manažerský systém správy hovorů, je velmi variabilní včetně komplexního portfolia Unified Communications (UC) sahající od kontaktních center přes Unified Messaging ke Conferencingu. Navíc je řešen podle pravidel TCO (Total Cost of Ownership) – co nejnižších celkových nákladů na vlastnictví.

MX-ONE přináší mj. vynikající škálovatelnost v rámci jednoho serveru do úrovně až 15 tisíc uživatelů a 15 media gatewayí. Modulární Media Gateway MX-One Lite´ je spolu se síťovou kapacitou MX-ONE zárukou vysoké flexibility firemních poboček, ale zároveň snižuje celkové náklady na vlastnictví v rámci implementace. To vzhledem ke stále většímu počtu obchodníků pohybujících se v terénu a pracujících z domova umožňuje i snadnou integraci mobilní a kancelářské komunikace. Lze tak efektivně těžit z výborně škálovatelné technologie SIP/DECT a konvergence fixních a mobilních sítí.

Konec konců – velké firmy si mohou zvolit architekturu distribuované nebo centralizované MX-ONE včetně atraktivního uživatelského rozhraní, usnadňujícího práci s kteroukoliv z komponent.

 

V mrakodrapu i na mezi… 

Systém IntelliGate, který nedávno spol. Aastra představila novinářům ve Vídni, zase díky integraci technologie Voice over IP (VoIP) nabízí možnosti konsolidace komunikace v podobě úspory nákladů za volání spolu s možností přímé komunikace mezi sítěmi, vzdálenými pobočkami a domácími kancelářemi. Zejména pro malé společnosti s vysokým potenciálem růstu je důležitá možnost upgradu systému IntelliGate na vyšší řadu – od 10 do 60 nebo až do 600 telefonních čísel, rozprostřených až do 40 různých lokalit. Tento způsob centralizace komunikace poskytuje všem zaměstnancům pokročilé telefonní funkce bez ohledu na jejich lokaci. Dochází k úplné integraci zaměstnanců pracujících vzdáleně nebo v terénu a k integraci poboček a regionálních kanceláří. Bez ohledu na to, zda uživatelé používají jeden telefon nebo samostatný telefonní systém, lze vše propojit v síti pomocí telefonie IP.

To přináší takový efekt, že v zásadě všichni zaměstnanci mají k dispozici všechny funkce systémů včetně prvků UC bez ohledu na to, kde se nacházejí, například i v kanceláři nejmenší pobočky či dokonce v domácí kanceláři. Vše je založeno na podpoře SIP protokolu, používání faxu v datové síti či možnosti videotelefonie ve vysokém rozlišení. V rámci systému IntelliGate jsou k dispozici i nástroje pro přehled a podporu správy a monitoringu volání a zpráv. Kromě funkce správce volání jsou k dispozici dnes už běžné funkce PBX jako je stav nepřítomnosti, telefonní seznam, deník a další.

Koncová zařízení IP Aastra lze ovšem použít k integraci telefonního systému v rámci více sítí společnosti i k připojování zaměstnanců pracujících vzdáleně nebo ze svých domovů – zaměstnanci se připojují přímo do IP sítě společnosti. Všichni pak těží z bezplatných volání na telefonní čísla v podnikové síti.

 

Děti, nebojte se 

Vedle klasických telefonů, bezdrátových DECT handsetů a mobilních terminálů lze k systémům IntelliGate připojit také SIP telefony. Ty nabízejí šestiřádkový informační displej, obousměrný (full duplex) reproduktor, interkom, paging, funkce automatických odpovědí či například podporu XML. Grafické uživatelské rozhraní je dostupné i v češtině. Díky tomu jsou tyto SIP telefony přizpůsobeny pro každodenní provoz jak v prostředí malého, tak velkého podniku, ovšem i s využitím podnikových aplikací pro homeworking.

Jako bonbonek výrobce nabízí integraci IntelliGate s komponentami systému KNX, který také umožňuje dálkovou regulaci teploty, nastavování intenzity světla či ovládání slunečních clon u tzv. inteligentních budov – a to prostřednictvím pracovního telefonu Aastra, bezdrátového terminálu či GSM telefonu. Také otevření vstupních dveří na dálku jednoduchým stisknutím tlačítka je velmi praktické. Navíc mohou být návštěvníkům zobrazovány zprávy typu „Prosím vyčkejte,“ což je možné kombinovat i s videosystémem venkovní kamery.

Takovéto systémy, zejména řešené dle už citovaného Total Cost of Ownership, musí nutně přitáhnout pozornost CFO, dbajícího spolu s CIO o efektivní modernizaci firemní komunikace. I když, upřímně řečeno, doma bych ono dálkové ovládání používal jen v případě, že bych chtěl třeba dětem předvést strašidelný zámek…

 

 

Byl pro vás článek přínosný?