Moderní CRM mění marketing (1)

Český trh je v oblasti CRM spíš konzervativní a využívá jej zejména pro oblast prodeje. Ovšem nové technologie vystrkují růžky.



Samotný název CRM (Customer Relationship Management) již pomalu přestává vystihovat podstatu současných řešení. Důležitým momentem se stává precizní pochopení zákazníka a jeho aktuálních potřeb. Díky zvyšujícímu se podílu elektronické komunikace mají CRM systémy také stále více materiálu ke zpracování. Využití dat z dobře fungujícího CRM může tak zcela převrátit prodejní procesy i marketing, kdy klasická segmentace třeba podle věku a pohlaví přestává být efektivní. V kontextu péče o zákazníka se začínají objevovat požadavky na využití moderních trendů, jako jsou třeba retargeting nebo RTM (Real Time Marketing).

CRM dnes využívají firmy všech velikostí. Jsou nějaké rozdíly v požadavcích mezi segmenty malých a velkých podniků? Martin Tomaník ze společnosti Unicorn Systems má za to, že rozdíly nejsou příliš zásadní. Podle něj má každá firma svá specifika a záleží spíše na tom, jak CRM systém bude využívat. „Je ale pravda, že větší organizace kladou více důraz na spolehlivost a stabilitu řešení, zatímco pro menší je důležitá cena řešení,“ dodává Tomaník.

Alena Pribišová pracuje ve společnosti Minerva Česká republika, která se pohybuje v oblasti středních a velkých průmyslových firem. Její zákazníci přicházejí z řady sektorů od potravinářství přes farmaceutické firmy, strojírenské, výrobce spotřebního zboží, elektrotechniky až po automobilový průmysl. Ani zde však nelze říci, že by v oblasti prodeje či zákaznické péče byly významné rozdíly vzhledem ke konkrétnímu odvětví. „Samozřejmě že má každá firma své know-how a vlastní specifické procesy, obecně jde však stále o obdobné procesy,“ říká Alena Pribišová a dodává, že je v současnosti pozorovatelný zvyšující se tlak na cenu a rychlost implementace.

Také Libor Hós ze společnosti OR-CZ má zkušenosti se zákazníky z různých oblastí; kromě průmyslových podniků a obchodních společností jsou třeba i městské úřady a právní kanceláře. „Vzhledem k rozmanitosti využití a snadné implementaci máme již pro jednotlivé segmenty připraveny funkční balíčky, které pokryjí základní či nadstandardní potřeby při využití CRM systémů. Každý segment má svá specifika, která máme již dlouhodobou spoluprací a vývojem vypozorována, a tudíž jsme systémově připraveni je implementovat,“ vysvětluje Libor Hós a dodává, že se jeho firma soustřeďuje na řešení, které je schopné běžet v nepřetržitém provozu s možností automatických restartů při výpadku elektřiny. „Tuto funkčnost máme ověřenou u zákazníků, kteří v systému produkují kritická data,“ uvádí Hós.

 

Čtěte také:
→ Moderní CRM mění marketing (1)
→ Moderní CRM mění marketing (2)

G+

Úvodní foto: Fotolia

« předchozí článek další článek »








Komentáře
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky.

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.