Moderní CRM mění marketing (2)

Český trh je v oblasti CRM spíš konzervativní a využívá jej zejména pro oblast prodeje. Ovšem nové technologie vystrkují růžky.



CRM JAKO SLUŽBA

Znatelný nárůst zájmu o cloudové řešení, kdy zákazníci konzumují CRM jako službu, potvrzují všichni dodavatelé. Alena Pribišová, jejíž firma má zkušenosti jak s on-premise, tak i s cloudovými řešeními, vidí jako jednu z příčin i právě změnu postoje klientů. Ti totiž začínají preferovat přenesení vyšší míry odpovědnosti za bezproblémovou funkčnost na stranu dodavatele.

„Zákazníkům také odpadá starost o implementaci a konfiguraci softwarových platforem a využívají pouze prostředky, které dostačují pro rychlou a pohodlnou konzumaci vybraných služeb. V konečném důsledku to generuje nemalé úspory v nákladech za IT ve firmách,“ uvádí další motivace zákazníků Libor Hós.

Martin Tomaník také připomíná, že úspěšné využití cloudové služby souvisí s novými přístupy k využití informačních systémů. „Zákazník využitím SaaS dostává řešení velmi rychle, nemusí zajišťovat infrastrukturu a má vždy aktuální funkce,“ precizuje Tomaník.

PO ČEM ZÁKAZNÍCI TOUŽÍ

Jaké faktory jsou rozhodující pro klienty, aby se rozhodli pro konkrétní řešení? Co jim nabízejí firmy našich respondentů a co je základem jejich úspěchu v boji s konkurencí ostatních firem? Alena Pribišová si myslí, že největší výhoda produktu QAD CRM spočívá v možnosti jeho provozu v plně integrovaném režimu s ERP systémem QAD. A to i se zachováním možnosti práce off-line.

Martin Tomaník považuje za důležité především byznysové znalosti a zkušenosti firemních konzultantů, které umožní zákazníkům plně využít možnosti informačních technologií. „Naši klienti oceňují, že nedodáváme pouze ICT řešení, ale pomůžeme jim nastavit kompletní byznys model. Zároveň jsme schopni nabídnout kompletní portfolio ICT produktů a služeb,“ upřesňuje Tomaník.

Libor Hós vysvětluje, že vize jeho firmy spočívá v úzké komunikaci se zákazníkem, zjištění jeho potřeb a stylu práce a v nasazení řešení, které odpovídá jeho představám. „Klient není přeškolován na jiný styl práce, ale pracuje podle svých dosavadních zvyklostí. To má za následek plynulý přechod k začlenění CRM do firemního portfolia. Velkou výhodou je rychlá tvorba nových funkcionalit a jejich bezproblémové nasazování v ostrém provozu bez nutnosti odstávek či časových prodlev,“ uzavírá výčtem Libor Hós.

 

Čtěte také:
→ Moderní CRM mění marketing (1)
→ Moderní CRM mění marketing (2)

G+

Úvodní foto: Fotolia

« předchozí článek další článek »








Komentáře