Neuromarketing neobelžete

Za účasti předních odborníků na výzkum trhu byla před nedávnem v GfK Czech představena jedna z metod neuroscience. Zařazením GfK NeuroMarketing do portfolia výzkumných metod lze poprvé v ČR získat ucelený pohled na rozhodovací proces spotřebitelů.



V kombinaci s využitím oční kamery, expertního pozorování, nahrávek mimiky a řeči těla, hloubkových rozhovorů a dat o skutečném nákupním chování GfK Czech jako první výzkumná agentura na českém trhu poskytuje komplexní řešení pro poznání spotřebitele.

Za pomoci metody GfK NeuroMarketing je možné vyhodnotit intenzitu emocí a pozornosti, respektive poznat, co způsobuje zájem nebo zalíbení. Měření mozkových vln tak doplňuje celkový obrázek o chování spotřebitele a způsobu jeho rozhodování. Dosud bylo možné hodnotit kombinaci objektivního chování a subjektivního hodnocení zkoumané osoby. Objektivní chování se sleduje oční kamerou, pozorováním či nahráváním mimiky a řeči těla, subjektivní pohled se vyhodnocuje pomocí skupinových či individuálních rozhovorů.

 

Velký bratr dnes už fandí trhu

„Do mozaiky poznání toho, jak se spotřebitel rozhoduje, nyní vkládá GfK NeuroMarketing chybějící dílek. S jeho pomocí měříme nejen intenzitu emocí, ale i intenzitu pozornosti, kterou respondent podnětu věnuje,“ říká o GfK NeuroMarketing Jaroslav Jíra, ředitel pro obchod a marketing GfK Czech.

Hodně si od nové metody slibuje i Ondřej Herink, vedoucí kvalitativního výzkumu GfK Czech, jehož tým byl k využití neuroscience pro marketingové účely vyškolen. „Najít konkrétní impuls, který je odpovědný za to, že se nám daná věc líbí nebo nás zaujme, je v sérii mnoha set podnětů (např. při víkendovém nákupu) velmi těžké, často až nemožné. Měření mozkové aktivity poskytuje odpovědi, které nám dosud scházely. GfK NeuroMarketing v kombinaci se snímáním dráhy zraku nádherně vykresluje skutečně komplexní obrázek toho, co se s člověkem v momentě kontaktu s podnětem děje.“ 

 

A jde to i bez gelu...

GfK NeuroMarketing nabízí hluboké porozumění emočnímu a kognitivnímu zapojení spotřebitele do zpracování marketingových podnětů za využití nejméně obtěžujícího nástroje, který je v současnosti dostupný. Mozkové vlny jsou snímány pomocí bezdrátové „čelenky“, k níž – na rozdíl od lékařských čidel – není nutno používat žádný gel ani jiné pomůcky. To se výraznou měrou podílí na nastavení co nejpřirozenějších podmínek pro výzkum a tudíž i na maximální validitě získaných výstupů.

GfK NeuroMarketing přináší průlomový pohled na to, jak vytvářet a optimalizovat reklamní sdělení, balení, mediální obsah, online kampaň, uspořádání v kamenném či virtuálním obchodě, či jak nastavit parametry tak, aby prožitek spotřebitele pozitivně odrážel záměry marketingové kampaně.

 

Zdroj: GfK Group

 


« předchozí článek další článek »





Související články




Komentáře
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky.

Napsat vlastní komentář

Pro přidání příspěvku do diskuze se prosím přihlašte v pravém horním rohu, nebo se prosím nejprve registrujte.