Software pomáhá realizovat vize luxusního designu automobilů

Software Autodesk Alias sehrál klíčovou roli při tvorbě oceňovaného designu luxusního sedanu Concept You od firmy Volvo.



Společnost Volvo Car (Volvo) uvedla, že návrhový a vizualizační software Autodesk byl klíčem k úspěšnému designu vozu Concept You. Plně funkční koncepční model byl představen na frankfurtském autosalonu vloni na podzim a sklidil všeobecné ocenění automobilových kritiků.  

Po dřívějším úspěchu konceptu Volvo’s Concept Universe na autosalonu v čínské Šanghaji v dubnu 2011 byl tým designérů společnosti Volvo pod silným tlakem, protože měl za úkol vytvořit a odladit funkční model včetně kompletních interiérů během pouhých několika měsíců, jež zbývaly do frankfurtského autosalonu. Oba koncepty byly vytvořeny s cílem demonstrovat vizi budoucnosti luxusních vozů Volvo pod novým majitelem.

 

Pracovat s extrémně krátkými termíny... 

Díky softwaru Autodesk Alias byl tým pro koncepční navrhování schopen z původních skic rychle vytvořit digitální prototypy. To umožnilo testovat a zdokonalovat návrhy přímo na obrazovce a udržet původní integritu designu. Následně designéři byli schopni rychle volit nejlepší varianty ploch a vizualizací aut, aniž by museli začínat po každé iteraci znovu od začátku. 

Na příkladu projektu týmu Volvo, který pracoval s extrémně krátkými termíny, se ukazuje, že podobné časové rozvrhy začínají být v nesmírně konkurenčním automobilovém průmyslu typické. Automobily se stávají stále komplexnějšími a sofistikovanějšími technickými produkty, přesto jsou výrobci nuceni je dodávat rychleji a s nižšími náklady. Podobně jako Volvo se stále více automobilek spoléhá na software Autodesk Alias k urychlení kompletního návrhového procesu, od konceptu až po modelování ploch.

 

Rychle komunikovat vedoucím pracovníkům a vrcholovému managementu... 

Součástí návrhového procesu ve společnosti Volvo bylo využití softwaru Autodesk Showcase pro pokročilé vizualizace nápadů. Díky tomu bylo možné vytvořený koncept rychle komunikovat vedoucím pracovníkům a vrcholovému managementu tak, aby se mohli snadno seznámit s vytvořenými návrhy. I přes náročný časový rámec byl nový koncept Volvo pro autosalon připraven včas. Specializovaný tisk poté nadšeně popisoval vůz jako „skvěle vytvořený“, „potřebné povzbuzení na trhu“ či prostě „senzační“. 

Společnost Volvo, jako dlouholetý uživatel softwaru Autodesk, se nedávno stala zákazníkem s platinovou podporou, která jí poskytuje přímý kontakt s odborníky Autodesk. Vytváří tak oboustranný dialog umožňující budoucí rozvoj řešení Alias a dalších produktů.

 

Zdroj: Autodesk

 


« předchozí článek další článek »








Komentáře