VoIP telefonie a informační systémy? Nové příležitosti ve firemní komunikaci II

Přinášíme případovou studii, která na názorném příkladu osvětluje výhodnost internetové telefonie. První díl článku jsme přinesli 3. 12. 2010.



Úvodní text článku o internetové telefonii lze nalézt zde.

 

IP telefonie – modelový příklad IP řešení 

Výchozí stav

 * Obchodní společnost o cca 100 zaměstnancích.

 * Volání v centrále firmy se řeší pomocí 6 ISDN linek zavedených do starší ústředny ISDN, za kterou jsou zapojeny běžné analogové telefony a analogové faxy.

 * Firma má pobočku s analogovou ústřednou, do které jsou připojeny analogové telefony a fax.

 * Komunikace mezi centrálou firmy a pobočkou probíhá přes klasickou státní linku.

 * Telefonní infrastruktura byla nepřehledná a pro administrátory složitá na správu.

 

Požadavky zákazníka

• Zjednodušení celého komunikačního systému.

• Snížení nákladů za volání.

• Levnější komunikace mezi centrálou společnosti a pobočkou.

• Propojení s firemním informačním systémem.

• V případě potřeby možnost rozšiřitelnosti systému.

 

Navržené VoIP řešení na míru 

• Základním pilířem je IP systém WELL TS300.

• Analogové telefony zaměstnanců byly nahrazeny IP telefony WELL SIP-T22P, případně se dají některé analogové telefony ponechat a předřadit před ně VoIP brány WELL.

• Stávající analogové faxy byly připojeny pomocí IP brán WELL ATA172.

• Kvůli větším nárokům na funkcionalitu byly pro vedení firmy vybrány IP videotelefon s velkým dotykovým displejem WELL VP-2009P.

• U vchodu do centrály firmy byl vyměněn klasický zvonek za IP vrátníka s možností snímání videa a doplněna IP kamera pro hlídání objektu.

 

 

Přínosy podle požadavků zákazníka a další možnosti tohoto řešení 

• Ke snížení nákladů na volání došlo díky zrušením poplatků za pevnou linku a výhodnějším cenám hovorného přes VoIP operátora.

• Komunikace mezi centrálou a pobočkou firmy je nyní v rámci jedné sítě zdarma.

• WELL TS300 jsme propojili s firemním systémem společnosti, což významným způsobem zkvalitní a usnadní komunikaci se zákazníkem díky zobrazení historie vzájemné komunikace (řešené zakázky, pohledávky, závazky, faktury po splatnosti).

• Rozšiřitelnost systému je neomezena. Systém lze přizpůsobovat růstu společnosti i zvýšení počtu externích poboček.
• IP vrátník propojený s ústřednou umožní příchozí návštěvě na klávesnici u vchodu vytočit číslo konkrétní požadované osoby, které zazvoní telefon přímo na stole.

• Díky IP kameře lze jednoduše hlídat objekty přes webové rozhraní na jakémkoliv počítači.

 

Finanční podmínky 

Cena tohoto řešení se pohybuje v rozmezí 90 000 Kč a víc v závislosti na konkrétních požadavcích zákazníka. Vynaložená investice se vrátí za cca 10 až 14 měsíců.


Kontakt: JOYCE ČR, s.r.o., Venhudova 6, 614 00 Brno, tel.: 539 088 010, email: joyce@joyce.cz

 

 

P. R.


« předchozí článek další článek »








Komentáře