Představte si služební cestu bez hotovosti, schovávání účtenek a papírování

Expensa je na českém trhu již více než dva roky. Nyní však zažívá nejúspěšnější období spojené se zájmem médií a nárůstem významných klientů. CEO společnosti Patrika Tjokordu jsme krátce vyzpovídali.



Pane Tjokordo, služba charakteru Expensy v ČR není – nebudeme se vás ptát na stokrát již položenou otázku – jak vás to napadlo, jak bylo těžké službu vyvinout atd. Zajímá mne spíše ve zkratce její princip. Proč bychom o ní vůbec měli uvažovat.

 

Expensa primárně nahrazuje firemní hotovost předplacenou platební kartou MasterCard a papírové vyúčtování on-line aplikací. Místo toho, abyste dnešní oběd – na který jste mě pozval – platil hotovostí ze soukromých zdrojů a potom to složitě zaměstnavateli vyúčtovával a čekal na jeho proplacení – máte Expensu. Každá platba je automaticky „stažena“ do systému, a pokud používáte mobilní aplikaci Expensa, systém vás po zaplacení automaticky vyzve k vyfocení účtenky a její nahrání do systému... No a na konci měsíce (nebo samozřejmě i kdykoliv jindy) pomocí jediného tlačítka vyúčtování odešlete svému nadřízenému ke schválení a ten jej opět jedním klikem může schválit. Představte si služební cestu bez hotovosti, schovávání účtenek a zbytečného papírování. Návštěvy účtárny, cesťáky v Excelu, vyúčtování na papírech... To vše je nyní pro uživatele Expensy minulostí.

 

Pro koho je vlastně Expensa vhodná?

 

Bez nadsázky pro všechny firmy, které dosud používají hotovost ke služebním účelům, a to je většina českých společností nehledě na velikost nebo obor podnikání. Klienty máme z řad pojišťoven, konzultačních firem, cestovních kanceláří, ale také stavebních firem nebo dopravců. Je zcela běžné, že zaměstnanci dokonce využívají svou vlastní – soukromou hotovost – pro služební účely, kterou poté zpětně vyúčtují a dostanou ji proplacenou například souběžně se mzdou. Všechny tyto nesmyslné postupy a nešvary z minulého století jsou stále v ČR běžnou praxí. Expensa přináší moderní řešení pro všechny, kteří skutečně chtějí podnikat v roce 2014. Navíc – platíte-li svým zahraničním dodavatelům platební kartou nebo pokud vaši zaměstnanci často cestují do zahraničí – žádná banka v ČR vám neposkytne tak výhodný směnný kurz jako Expensa.

 

Je těžké Expensu získat? Myslím procesně?

 

Nikoliv. To je jedna z mnoha výhod a rozdílů oproti klasické bance. Nemusíte měnit ani číslo účtu, ani žádné další návyky. Nemusíte nikde nic hlásit, oznamovat, měnit. Stačí jen vyplnit od svého pracovního stolu jednoduchý on-line formulář na internetu a do dalšího pracovního dne už můžete začít službu používat, karty vám pak dorazí v dalších maximálně sedmi dnech.


Opravdu je to všechno?

 

Opravdu. Pochopitelně je součástí on-line aktivace podpis

smlouvy a všechny potřebné zákonem stanovené náležitosti (jelikož jsme pod nepřímou kontrolou ČNB podobně jako klasické banky), nicméně tento proces vám zabere několik málo minut. Nemusíte nikde domlouvat schůzky nebo někam chodit podepisovat dodatky dodatků.

 

Expensu využívají taková jména, jako KUPEG, Deloitte, Hogg Robinson, Fresenius, Astellas... Nebojíte se velké zodpovědnosti?

 

Naopak. Právě při tak velké zodpovědnosti si musíme být naprosto jistí, že svou práci děláme perfektně a nabízíme skutečně jedinečný a ojedinělý produkt. A my jsme si jistí.

 

Jaké jsou tedy vaše další plány?

 

Neustále se rozrůstáme a rozvíjíme. Máme před sebou zcela novou verzi aplikace a multiplatformní aplikace pro mobilní zařízení. V neposlední řadě připravujeme i expanzi do eurozóny – to je v podstatě pochopitelné a přichází to plynule s rozvojem společnosti a žádanosti Expensy jako produktu.

 

V čem pociťujete největší problém?

 

Paradoxně v nedostatku zaměstnanců. Věřím, že za úspěchem Expensy stojí i poměrně přísný a důsledný výběr kolegů, se kterými chceme pracovat, a na rovinu – není lehké najít skutečně kvalitní pracovníky.

 

 

 

Úvodní foto: archiv redakce

« předchozí článek další článek »








Komentáře