Mobilní obchodování může v dohlednu zastínit tradiční online nákupy

Mobilní obchodování roste téměř třikrát rychleji než celý sektor elektronického obchodování. V nakupování dominují prostřednictvím smartphonů Čína, Turecko a Spojené arabské emiráty.



Nový průzkum společností PayPal a Ipsos zjišťuje, že mobilní obchodování roste téměř třikrát rychleji než celý sektor elektronického obchodování. V období 2013–2016 se složená roční míra růstu (CAGR) v oblasti mobilního nakupování odhaduje na 42 procent oproti 13procentnímu růstu celého sektoru elektronického obchodování (včetně mobilního). Průzkum, který se zabýval zvyklostmi v oblasti mobilního nakupování více než 17 500 spotřebitelů z 22 zemí, také zjistil informace o chování zákazníků při mobilním nakupování, překážky, kterým čelí, a dále také identifikoval rostoucí trhy.

 

Světlá budoucnost

Z hlediska procentuálního podílu na globálních útratách v online obchodech představuje mobilní obchodování stále ještě relativně malý segment: podle průzkumu tvoří nákupy prostřednictvím smartphonů devět procent online útrat a nákupy přes tablety dokonce jen pět procent. Obě tyto skupiny jsou zcela ve stínu stolních a přenosných počítačů, které pak dohromady mají 85procentní podíl na online útratách.

 

Zatímco absolutní čísla jsou zatím malá, mobilní obchodování má značnou dynamiku růstu. Třetina dotázaných online nakupujících uvedla, že v posledních 12 měsících provedla nákup prostřednictvím smartphonu, a 20 procent respondentů nakoupilo přes tablet. Prudký růst obchodování ve smartphonech pohání především mladí dospělí lidé. Globálně je v průměru 59 procent nakupujících přes smartphone ve věku 18–34 let oproti 44 procentům všech online zákazníků.

 

Lídři jsou v Asii

Čína, Turecko a Spojené arabské emiráty dominují v nakupování prostřednictvím smartphonů. Online zákazníci z emirátů realizují v průměru 24 procent svých online nákupů přes smartphone, čínští spotřebitelé je těsně následují s 21 procenty a na třetím místě jsou Turci s 19 procenty. Tyto tři země také stojí v čele srovnání četnosti nakupování prostřednictvím smartphonů. V Číně více než dvě třetiny (68 procent) online nakupujících použily při nákupu smartphone v posledních 12 měsících. Smartphone použilo při nákupu za stejné období také 57 procent zákazníků z SAE a 53 procent Turků.

 

Online spotřebitelé dávají přednost aplikacím

Globálně 64 procent zákazníků, kteří nakoupili přes smartphone, uskutečnilo svůj nákup z aplikace a 52 procent nakoupilo prostřednictvím webového prohlížeče. Ti, kdo použili obě platformy, dávají obvykle přednost aplikacím (47 % upřednostňuje nákup z aplikace). Když byli všichni uživatelé smartphonů a tabletů dotázáni na výhody používání aplikace k úhradě online či offline nákupů, většina uvedla pohodlí (35 % uživatelů smartphonů/tabletů souhlasí, že je to výhoda) a rychlost (30 %).

 

Mezi další výhody používání aplikací podle názorů zákazníků v různých zemích patří: „okamžité potvrzení platby“ v Mexiku (možnost uvedená 37 % mexických uživatelů smartphonů/tabletů), „připomenutí speciální nabídky/slevy/poukázky“ v Číně (30 %) a „možnost sledování digitálních účtenek“ v Izraeli (26 %).

 

O průzkumu: Organizace Ipsos se dotazovala reprezentativního vzorku přibližně 800 (celkem 17 519) dospělých osob, kteří vlastní a/nebo používají zařízení s přístupem k Internetu v některé z 22 zemí (Spojené království, Francie, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie, Španělsko, Nizozemsko, Švédsko, Norsko, Dánsko, Polsko, Turecko, Rusko, Izrael, Spojené arabské emiráty, USA, Kanada, Brazílie, Mexiko, Čína a Austrálie). Průzkum probíhal online v období mezi 9. zářím a 3. listopadem 2014. Váha dat byla upravena s ohledem na známý počet online nakupujících ve všech zemích a s ohledem na demografický profil uživatelů Internetu v 7 zemích.

Úvodní foto: © massimo_g - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře