Nákup fanoušků na sociálních sítích se nevyplácí

Stále více tuzemských společností si uvědomuje obchodní potenciál sociálních sítí a snaží se jej využít. Problém je, že nevědí, co vlastně očekávat. Mnohé z nich tak žijí v omylu, že se úspěch na Facebooku měří počtem fanoušků firemního profilu.



Výše zmíněné neznalosti využívá řada agentur nabízejících prodej fanoušků na Facebooku. Ceny se zpravidla pohybují mezi jednou až dvěma korunami za fanouška, přičemž některé agentury jsou schopné dodat během několika týdnů až statisíce fanoušků. 

„Takové společnosti jsou zákazníkům schopné dodat sice tisíce fanoušků,“ vysvětluje Ondřej Jireš, expert na sociální sítě ze společnosti Dobrý web. „Problém je v tom, že takto nakoupení fanoušci jsou zejména uživatelé do 18 let, kteří málokdy odpovídají firemní cílové skupině,“ dodává Jireš. 

Mnohé společnosti tak mají na svých stránkách často přes 100 tisíc fanoušků, z nichž je však aktivních pouhých pár desítek lidí. „Právě tento nepoměr dává najevo, že firmy na své stránky získaly „mrtvé duše“, které nepatří do jejich cílové skupiny a nemají o značku zájem,“ uzavírá Ondřej Jireš ze společnosti Dobrý web.

 

Pět důvodů, proč nenakupovat fanoušky: 

* Špatná cílová skupina (drtivá většina nakoupených fanoušků je mladších 18 let).

* Opravdovým fanouškům se bude zobrazovat méně firemních příspěvků.

* Nakoupení fanoušci budou zobrazený firemní příspěvek považovat za spam, protože si nejsou vědomi toho, že by se někdy stali fanoušky firemní stránky.

* Na firemní stránce bude převažovat dav bez společného zájmu, opravdoví fanoušci si nebudou připadat jako „mezi svými“.

* Zaplatíte za to, že se vzdálíte svým skutečným zákazníkům.

 

Zdroj: Dobrý web

 

Foto: © Victoria - Fotolia.com

 

 

Úvodní foto: © Victoria - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »





Související články




Komentáře