Podnikání se mění, na postupu je fenomén Application Economy

Jak potvrzují čísla celosvětového průzkumu společnosti CA Technologies, firmy, které ke svým obchodním aktivitám využívají speciální aplikace, dosahují výrazně lepších výsledků než ty, které to nedělají.




Co je application economy?

Application Economy je celosvětový trend, který vyjadřuje přesun obchodování z tradičních kamenných poboček a klasických internetových obchodů do revolučního prostředí mobilních aplikací. Ty se tak stávají hlavním nástrojem pro efektivnější oslovování zákazníků a jejich pevnější propojení s konečným produktem a značkou. Zároveň tvoří významnou konkurenční výhodu pro jednotlivé firmy.

 

A to se děje bez ohledu na předmět jejich činnosti. Na konferenci CA Technologies, která k tématu Application Economy proběhla v Praze v polovině října 2014, jsme mohli vidět i řadu příkladů.

 

Jeden ilustrativní příklad za všechny: Když letecká společnost Alaska Airlines hodlala udělat krok k posílení své pozice na trhu, nekoupila nová letadla, jak bychom možná čekali. Místo toho firma najala programátory, kteří začali pracovat na zlepšení on-line aplikací, které slouží pro zlepšení péče o zákazníky. To, co bylo dříve třešničkou na dortu, je dnes hlavní součástí byznysu.

 

Mobilní aplikace mohou přinést úspěch

 

Z průzkumu vyplynulo, že společnosti, které již úspěšně zahrnuly software do své běžné obchodní činnosti, očekávají o 68 % vyšší zisky. Chce-li být firma i v budoucnu úspěšná, musí si urychleně ve světě application economy najít své místo – v opačném případě jí totiž hrozí nejen obchodní ztráty, ale také nezájem spotřebitelů či ztráta konkurenceschopnosti. Tohoto si je podle průzkumu vědomo 60 % respondentů.

 

Nejčastěji v závislosti na potřebě využít application economy pro své podnikání firmy otevírají vlastní softwarová oddělení: uvedlo to celých 52 % dotázaných s tím, že v příštích 12 měsících hodlají investovat zejména právě do náboru vlastních IT specialistů.

 

Při reakci na application economy se ale firmy mnohdy musejí vypořádávat s vnitřními překážkami, které je v jejich snaze zpomalují: 25 % vedoucích IT pracovníků uvedlo, že se musí vyrovnat s nedostatkem pochopení u vrcholného managementu společnosti, 26 % uvedlo, že je brzdí nedostatek odborného a problému znalého personálu.

 

Uvedená čísla pocházejí z výzkumu, kterého se zúčastnilo 1 450 respondentů ze 13 zemí, mezi nimiž byli vedoucí IT pracovníci a členové nejvyššího firemního managementu, a to napříč odvětvími: od finančních služeb, přes zdravotnictví, výrobu, obchod, telekomunikace, média.

 

Foto: Účastníci akce CA Expo 2014: Štěpán Kubíček, Managing Partner ze společnosti Catta Consulting, Vladimír Váňa, Manager of IT Implementation Department ve společnosti AutoCont, Jakub Fiala, Head Solution Architect ze společnosti Gordic a Karel Schmidtmayer, Managing Director společnosti CA pro region střední a východní Evropy.

Úvodní foto: CA

« předchozí článek další článek »




Galerie









Komentáře