Přípravné kurzy umožňují připravit se předem na seminář

Když se na kurzu sejdou lidé s různým stupněm vědomostí, často vzniká problém: ti, kterým chybí nějaké obecné znalosti probíraného tématu, mohou svými otázkami zpomalovat průběh školení. Naopak ti, kteří toho o dané problematice vědí více, se brzy začnou nudit, a tak jsou v závěru nespokojení všichni…



Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců patří ve firmách k jednomu ze základních stavebních kamenů, které vedou k úspěchu. Investice do zaměstnanců je totiž významným faktorem, který ovlivňuje prosperitu a konkurenceschopnost celé společnosti. A jak ukázala finanční krize, nestačí vybrat z uchazečů o zaměstnání toho nejlepšího, ale je potřeba rozvoj jeho dovedností dále podporovat. 

Vzdělávání zaměstnanců patřilo v minulých letech kvůli hospodářské recesi k oblastem, kde docházelo k největším škrtům. „Náklady na vzdělávání jsou velice často první kategorií nákladů, které se v době ekonomického útlumu omezují. Z pohledu čistě ekonomického je to samozřejmě velmi racionální úvaha. Náklady investované do vzdělávání je možné označit jako dlouhodobou investici do lidí, která v naprosté většině případů negeneruje okamžité výnosy, ale zajišťuje středně až dlouhodobou perspektivu firmy a jejích zaměstnanců,“ říká finanční ředitel Siemens Enterprise Communications, Tomáš Hájek.

Teď, když obavy z finanční krize doznívají, se oblast vzdělávání a rozvoje zaměstnanců znovu dostává do popředí. Firmy však stále všechny svoje vynaložené náklady dobře rozvažují: pokud zaměstnavatel pošle zaměstnance na seminář či školení, chce mít jistotu, že své peníze efektivně vynaložil. Sami zaměstnanci náraží při vzdělávacích kurzech často na jeden problém: znalosti jednotlivých účastníků jsou různé a nejednotná úroveň vědomostí brzdí výuku při školení, takže si účastníci v závěru neodnesou tolik nových odborných poznatků. A vzdělávací společnosti musí na tento problém reagovat.

 

Benefit pro zaměstnance, větší prosperita pro firmy 

Některé firmy, které se zabývají vzdělávacími kurzy či semináři, se s problémem vypořádaly po svém. Nabízejí řešení: zdarma připravují pro účastníky speciální přípravné kurzy. Účastníci si díky nim udělají představu o tom, co konkrétně je na semináři čeká a mohou se díky nim na probíranou látku připravit.

„Přípravné kurzy mají účastníkům pomoci sjednotit jejich odborné znalosti,“ říká Olga Cechlová z Controller-Institutu, který dlouhodobě působí na poli vzdělávání. „Mít znalosti na srovnatelné úrovni usnadňuje lektorovi práci. Ale nejen jemu – když se na kurzu sejdou lidé s různým stupněm vědomostí, často vzniká problém: ti, kterým chybí nějaké obecné znalosti probíraného tématu, mohou svými otázkami zpomalovat průběh školení. Naopak ti, kteří toho o dané problematice vědí více, se brzy začnou nudit, a tak jsou v závěru nespokojení všichni: buď nezvládají držet krok s ostatními, nebo si ze školení neodnesou tolik vědomostí, jak předpokládali. Díky tomu, že se můžete na seminář připravit pomocí přípravného kurzu dopředu, tento problém odpadá,“ vysvětluje, proč s nabídkou přípravných kurzů přišli. „Přípravné kurzy jsou bonusem ke školení, pro účastníky jsou zdarma. Hlavně se jimi snažíme zefektivnit přínos školení pro jednotlivé účastníky. Zvolili jsme e-learningovou podobu těchto kurzů, aby si každý z účastníků vybral, kdy a kde se bude chtít začít připravovat,“ dodává Olga Cechlová z Controller-Institutu.

Vzdělávání zaměstnanců nepředstavuje přínos pouze pro firmy, nýbrž je benefitem přímo pro zaměstnance. Tím, že se dozvídají o nových trendech v oboru a učí se novým věcem, zvyšují svoji hodnotu na trhu práce. Proto je také v zájmu samotného zaměstnance, aby si z různých školení odnesl co nejvíce.

 

 

 

Foto: © Konstantin Li - Fotolia.com

 


« předchozí článek další článek »








Komentáře