Využívat sociální média jako generátory zisku se české firmy zatím spíše učí

V průzkumu mezi CEO nejvýznamnějších tuzemských firem pouze 15 % uvedlo, že uživatelé sociálních médií mají zásadní vliv na jejich podnikání. Již letos ale hodlá změnit svůj přístup k uživatelům sociálních sítí téměř pětina českých firem.



Více než čtvrtina (26 %) evropských společností v současné době investuje do technologií, které jim umožní komunikovat se zaměstnanci prostřednictvím sociálních médií. Jak ukázal již pátý ročník globálního průzkumu Digitální IQ, který provádí poradenská společnost PwC, Evropa v této oblasti zaostává za Amerikou i Asií, kde v této oblasti investuje třetina firem (32 %, resp. 33 %). Zvýšit své investice do interních sociálních médií plánuje letos více než třetina firem napříč regiony.

 

Amerika zase na špici 

Více než do interních investují evropské firmy do sociálních médií, která jim umožní komunikovat se zákazníky a dalšími zainteresovanými stranami mimo firmu. I v oblasti vnější komunikace ale vydávají evropské firmy méně (29 %) než americké (37 %) či asijské (31 %). Zvýšit investice do sociálních médií pro komunikaci se zákazníky plánuje letos téměř polovina (49 %) firem v Americe. V Evropě je to více než třetina (35 %) společností a o něco více jich je v Asii (45 %). 

„Využívat sociální média coby generátory zisku se české firmy spíše učí. V nedávném průzkumu mezi generálními řediteli nejvýznamnějších tuzemských firem nám pouze 15 % uvedlo, že uživatelé sociálních médií mají zásadní vliv na jejich podnikání. Očekávám, že toto číslo v následujících letech poroste. Již letos hodlá podle stejného průzkumu změnit svůj přístup k uživatelům sociálních sítí téměř pětina českých firem,“ uvedl Patrik Horný, partner v oddělení Transformací PwC ČR.

 

Které sociální sítě podpoří byznys? 

Více než polovina progresivních firem letos hodlá zvýšit využívání Facebooku pro své podnikání. Mezi běžnými firmami na trhu takto uvažuje přibližně třetina. Necelá polovina progresivních firem hodlá letos zapojit do svého podnikání LinkedIn a Twitter. 

„Význam masových sociálních sítí, jako jsou Facebook či LinkedIn, ve firmách poroste i nadále, skutečný boom však v následujících letech očekávám u oborově specifických on-line komunit,“ dodává Patrik Horný.

 

Úvodní foto: © Victoria - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře