České firmy mohou v Bulharsku navázat užší spolupráci v oblasti Průmyslu 4.0

Na jednodenní podnikatelské misi Svazu průmyslu a dopravy ČR do Bulharska projednávají zástupci šesti společností své obchodní příležitosti s bulharskými partnery. V delegaci vedené viceprezidentem Františkem Chaloupeckým jsou zástupci perspektivních oborů, které mají vazbu na Průmysl 4.0. Právě ta je jednou z prioritních oblastí pro budoucí spolupráci.



„Stojíme před velkou ekonomickou transformací směrem k Průmyslu 4.0. Prvky digitální ekonomiky se stále rozšiřují do mnoha průmyslových odvětví. Věřím, že vyšší investice do výzkumu a vývoje jsou nezbytné, aby společnosti uspěly na globálním trhu. Právě v této oblasti by naše země mohly využít svůj potenciál a navázat užší spolupráci,“ říká viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR František Chaloupecký a dodává: „Je důležité českým a bulharským firmám otevírat dveře i v tradičních průmyslových odvětvích, jelikož obě země mají dlouhou průmyslovou tradici.  Obě země se mohou rozvíjet jen na základě otevřené ekonomiky a podpory exportu. Toto jsme sdělili i bulharskému ministru hospodářství, se kterým jsme jednali na podnikatelském fóru.“

 

Podnikatelské mise se účastní především firmy z oblasti ICT a elektrotechniky. České firmy se v Bulharsku mohou uplatnit například v oborech přímo spjatých se softwarem a hardwarem.
„V Bulharsku má naše skupina etablovanou pobočku s téměř 300 zaměstnanci a kancelářemi v Sofii, Plovdivu a Varně. Náš bulharský tým se podílí na celé řadě sofistikovaných softwarových řešení především pro naše klienty v Kanadě, Německu a USA, ale i pro lokální bulharské společnosti. Navázali jsme také rozsáhlou spolupráci s bulharskými universitami," říká Jan Mrázek, Prezident Adastra Group Ltd.

 

Některé firmy, které se mise účastní, již mají se zeměmi na balkánském poloostrově zkušenosti. V Bulharsku hledají hlavně zákazníky i strategické partnery s již vytvořeným portfoliem klientů. Díky nim mohou snáze proniknout na místní trh.

„Na bulharském trhu působí řada firem, kterým můžeme pomoci s optimalizací jejich dodavatelských řetězců. Zkušenosti Logia z balkánských zemí ukazují, že tamní firmy mají velký potenciál k zefektivnění logistiky a řízení svého dodavatelského řetězce, což vede ke zvýšení jejich profitu a jasné konkurenční výhodě,“ říká generální ředitel poradenské společnosti Logio. Marek Šucha.

Úvodní foto: © Kadmy - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře