Právě segment drogerie roste ze všech odvětví on-line nákupů nejznatelněji. Zákazníky láká hlavně na širší nabídku než v klasické kamenné drogerii, až o 60 procent nižší ceny a samozřejmě doručení těžké drogerie až domů. Rozvoji nahrává i fakt, že své e-shopy v poslední době spouští velké drogistické řetězce, například dm drogerie a následovat by jí v brzké době měla i Teta.
Dle statistik internetové drogerie Ageo.cz tvoří zhruba 73 procent zákazníků ženy ve věku 22 až 47 let. Nejvíce objednávek zaznamenává Ageo.cz z menších měst a vesnic, kde nejsou kamenné prodejny schopné zajistit tak široký sortiment, jaký nabízí internetové prostředí. Z velkých měst poté pochází zhruba třetina všech nákupů, z toho 23 procent připadá Praze.
Největší oblibě se těší velká balení pracích prostředků, aviváže, pleny, vše pro úklid domácnosti, tablety do myčky a domácí potřeby. V rámci kosmetiky (zhruba 24 procent objednávek) mají zákazníci rádi vlasovou péči, pleťové přípravky a ústní hygienu.
„Podle dotazníků spokojenosti od našich klientů je k nákupu drogerie online přesvědčila hlavně úspora peněz i času, šíře sortimentu a pohodlí nákupu, který jim doručíme až ke dveřím,“ říká CEO Ageo.cz Michaela Pražáková. Rostoucí obliba nákupu drogerie on-line se promítá i na tržbách Ageo.cz které se loni zvýšily o 397 procent.
Jedním z aspektů, které ovlivňují rozhodnutí spotřebitele pro nákup on-line, je výše poštovného. "Zhruba 70 procent všech objednávek přesahuje částku 1200 Kč, což je hranice, od které zlevňujeme poštovné. Od 1500 Kč je poté u nás doprava zcela zdarma," dodává Pražáková.