V Česku je desetkrát více influencerů než na Slovensku, aktivní jsou hlavně ženy

Platforma Lafluence pro efektivní influencer marketing monitoruje v Česku a Slovensku přes 2100 influencerů. Bezmála 90 % z nich působí v Česku a v naprosté většině jsou to ženy. Nejčastěji se zaměřují na módu a krásu.



To je téma, kterým se zabývá až polovina influencerů. Více než třetina (35 %) se věnuje životnímu stylu a 27 % se zaměřuje také na cestování. Čtvrtina pak sdílí obsahy, které se týkají jídla. Hry, díky nimž se proslavila celá řada influencerů, jsou až na konci žebříčku (0,8 %).

 

„V Česku a Slovensku je influencer marketing teprve v začátcích a zájem o něj velmi rychle roste. V Lafluence jsme se proto rozhodli připravit studii, která pomůže marketérům i influencerům se v této oblasti lépe zorientovat a která by i na toto téma rozproudila diskuzi. Všichni, kdo se influencer marketingem zabývají, se mohou do studie zapojit a čerpat z ní na study.lafluence.com,” říká Peter Varga, CEO Lafluence.

 

Zhruba polovina influencerů (tj. okolo 1070) má mezi 10 až 20 tisíci fanoušků. Se vzrůstající fanouškovskou základnou pak ale číslo rapidně klesá. Mezi 20 a 30 tisíci sledujících má už pouze bezmála 330 influencerů. Těch nejpopulárnějších, tedy influencerů s více než 100 tisíci fanoušky, v Česku a Slovensku napočítáme něco přes 120.

Úvodní foto: © Andres Rodriguez - Fotolia.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře