Marketingová personalizace oslabí

Do roku 2025 vzdá plných 80 % marketérů, kteří investovali do řešení pro personalizaci, snahu je využívat v praxi – ať už proto, že nepřinesou očekávanou návratnost, nebo kvůli hrozbám při správě citlivých dat zákazníků.



Agentrua Gartner přišla s informací, že již v současné době je více než čtvrtina marketérů přesvědčena, že data jsou (paradoxně) jednou z hlavních překážek personalizace, protože jejich sběr, integrace a ochrana jsou náročné a přinášejí různá rizika. To pochopitelně neznamená, že by se marketéři přestali o zákazníky zajímat, tradiční personalizaci ale nahradí nové typy služeb – ať už takové, které dokáží cílit na zákazníky, aniž by musely uchovávat citlivá data, nebo například řešení pracující s detekcí a rozpoznáváním emocí.

 

Při zpracování dalších (širších) plánů rozvoje marketingové strategie a rozpočtů je vhodné brát v úvahu předpovědi analytiků Gartner pro oblast marketingu a marketingové personalizace:

 

  • Do roku 2023 se sníží alokace rozpočtů marketingu na influencery o třetinu v důsledku klesání důvěry zákazníků ve značky a entity, které osobně neznají.
  • V roce 2023 bude AI detekce a rozpoznávání emocí ovlivňovat více než polovinu zobrazovaných online reklam.
  • Do roku 2022 zařadí čtvrtina marketingových oddělení mezi své kmenové zaměstnance behaviorální vědce či etnografy.
  • V roce 2023 bude třetina PR incidentů poškozujících značky souviset se selháním v oblasti datové etiky.
Úvodní foto: Pixabay.com

« předchozí článek další článek »








Komentáře