Hlavní navigace

Mýty o průzkumech mohou brzdit SMB podniky

9. 8. 2018

Sdílet

 Autor: Fotolia - rawpixel.com
Používání průzkumů v byznyse je v ČR stejně běžné jako jinde ve světě. U důležitých projektů či kampaní zejména velkých firem se jedná takřka o nutnost. Malé a střední podniky však stále ještě brzdí některé mýty, které o realizaci profesionálních průzkumů panují. Tím největším mýtem je vysoká cena.

Podle zjištění Rondo Data by 86 % malých a středních firem průzkumy realizovalo, kdyby jim byly snadno dostupné.

 

Profesionální průzkumy jsou drahé

S růstem konkurence je v oboru průzkumů veřejného mínění a marketingových výzkumů logický tlak na cenu. S nástupem nových technologií, které urychlují výzkumný proces, vznikly také nové progresivní subjekty poskytující tyto služby. „Ve chvíli, kdy jsme schopni nabídnout profesionálně zpracovaný průzkum například na počtu 3000 respondentů, ale za 20 tisíc korun místo běžných 80 - 100 tisíc Kč, je tento důležitý ekonomický nástroj dostupný opravdu pro každý subjekt,“ informuje Tomáš Kučera, jednatel výzkumné agentury Rondo Data. „A jsme rádi, když vidíme, jak cenné informace získané našimi průzkumy pomáhají partnerům s rozhodováním v jejich byznyse a marketingových aktivitách,“ doplňuje Kučera.
Podle zjištění Rondo Data mezi zástupci malých a středních firem by 86 % z nich průzkumy realizovalo, kdyby jim byly snadno dostupné. Odpověděli, že řádově za 20 – 30 tisíc Kč by byli schopni a ochotni realizovat pravidelné průzkumy, které by přinášely nová kvalitní data pro jejich podnikání.

 

Bude to dlouho trvat

Dalším možným problémem pro využití průzkumu před spuštěním projektu může být napjatý časový plán, který klidnou a důkladnou analýzu situace neumožňuje. Dva a více týdnů od rozhodnutí o spuštění příprav se jednoduše mnohdy čekat nedá. Je pravdou, že zpracování papírových dotazníků nějaký čas trvá, ale moderní dotazovací formáty dokáží zajistit vypovídající demografický vzorek online dotazováním, jehož zpracování a vyhodnocení je nesrovnatelně rychlejší. „Naše průzkumná agentura zpracovává běžné průzkumy v řádu dnů a od ujasnění zadání až po předání výsledků uběhne tedy maximálně týden. Při expresním zpracování vše zvládneme za dva dny,“ říká Tomáš Kučera.


Průzkumy nepotřebujeme
Stále ještě je mnoho manažerů, kteří si myslí, že nepotřebují aktuální data o zákaznících a trhu. Řídí se podle svého názoru, pocitu a podle toho, co jim fungovalo doposud. Kvalitní aktuální informace mají však cenu zlata. Zejména v dnešní rychlé digitální době, kdy se vše mění a co platilo před půlrokem, již díky novému fenoménu platit nemusí. Zákazníci mění dnes rychle své názory, s možnostmi, jež přinášejí digitální média, mají nové potřeby a spolu s tím mění i své preference. Na trh přicházejí téměř do všech oborů mladé progresivní firmy a startupy, které mají pružnou reakci ve své DNA. Není tedy radno některý zásadní posun v přemýšlení a chování zákazníků přehlédnout.

 

Průzkumy nejsou nutností jenom při začátku nové etapy podnikání. Důležitá je i průběžná péče o aktuální preference zákazníků, jak popisuje aktuální studie Accenture nazvaná „Living Business“, ale i o obraz firmy a poznání názorů zákazníků, zaměstnanců či dodavatelů. Je tedy patrné, že průzkumy jsou dnes již pro každého a mohou pomoci ve správném rozhodování i menším firmám.

 

Zdroj: www.rondodata.cz

Byl pro vás článek přínosný?