Pro polovinu Čechů je reklama na internetu zatěžující. Relevantní obsah pro ně přitom může být užitečný pomocník. Podle dat společnosti Sitecore by bylo 75 % zákazníků loajálnějších, pokud by měli dobrou zkušenost s naplněním svých očekávání. Nejcitlivější na personalizované sdělení jsou přitom převážně mladí lidé.
Cílem každého obchodníka je zvýšení konverzí. Naprosto klíčovou roli přitom hraje personalizovaná komunikace se zákazníky. Ať už jde o komunikaci na e-shopech, kampaňový obsah na vlastním webu či přizpůsobení newsletteru podle potřeb a přání zákazníka. Obchodník musí vždy nabídnout relevantní sdělení. Firmy, které se nedokáží tomuto trendu přiblížit, může čekat neodvratný sestup.
Prim přitom může hrát tzv. Customer experience, aby se firmy naučily přemýšlet jako jejich zákazník a dokázaly poznat jeho potřeby a přání. S řešením přichází Sitecore za pomoci sběru dat o uživatelích. Obchodník s jejich pomocí dokáže analyzovat, jaké produkty jsou pro ně atraktivní a zda by měli zájem o jejich koupi. Sitecore přitom dokáže efektivně komunikovat se zákazníkem napříč všemi kanály, jako např. e-mail, web, sociální sítě, mobilní zařízení aj.
„Představte si budoucí maminku, která na internetu hledá těhotenské oblečení. Reklamní systémy v obsahové síti jako Google Adwords nebo DoubleClick jí poté budou automaticky nabízet těhotenské šaty. S našimi daty jí ale po čase nabídneme např. kojeneckou výbavu či kočárek. Pokud Sitecore z posbíraných dat v budoucnu vyvodí, že je maminka opět těhotná, může jí dokonce doporučit značku, se kterou už byla v minulosti spokojena. Data přitom Sitecore sbírá například prostřednictvím newsletterů, interakcí dotyčného zákazníka se značkou na sociálních sítích či jeho vyhledáváním na internetu,“ komentuje výhody platformy Sitecore Petr Elgner ze společnosti Internet Projekt, která je partnerem dánské společnosti Sitecore.
Dalšími výhodami platformy Sitecore jsou snížení nákladů na IT, optimalizace stránek pro vyhledávače (SEO), možnosti integrace s CRM či ERP systémy nebo lidský kapitál například v call-centrech.