Ota Kulhánek, ABSL: Sdílené služby jsou v Česku na špičkové úrovni

16. 6. 2014

Sdílet

 Autor: © bobbik - Fotolia.com
„Naše republika je považována za atraktivní místo se značným potenciálem, zkušenou pracovní sílou i vzdělaností,“ říká Ota Kulhánek, předseda sdružení ABSL.

Ota Kulhánek Přibližte prosím rozvoj center sdílených služeb v tuzemsku… 

ČR je druhou největší destinací pro sdílené služby ve střední a východní Evropě. Celkově odhadujeme, že bylo vybudováno více než 150 center sdílených služeb (SSC), které zaměstnávají přes padesát tisíc lidí. S cílem jejich podpory a rozvoje jsme v říjnu 2013 založili asociaci ABSL (www.absl.cz), zastupující nyní deset tisíc zaměstnanců v 36 centrech. Od založení máme více jak 140% nárůst členů a chceme, aby členská základna dále rostla. Z ABSL chceme vytvořit platformu pro rozvoj a spolupráci ve sdílených službách. Rádi bychom také pomohli přilákat další investory z této oblasti podnikání.

 

Odkud k nám investice přicházejí a jaké sektory v nich dominují? 

Podle průzkumu ABSL přicházejí investice ve sdílených službách do ČR většinou z globálních korporací se sídlem v USA, Irsku, Velké Británii, Itálii, Německu a Francii. Většina z těchto společností jsou výrobní podniky včetně oblasti těžkého průmyslu. Další investoři přicházejí z odvětví výroby hardwaru a softwaru. Sdílené služby však zasahují do všech sektorů a odvětví.

 

Kde v Česku se nacházejí klíčové regiony zahraničních investic do sdílených služeb a outsourcingu? 

Nejvíce center naleznete v Praze, Brně a Ostravě. Naše republika je považována za atraktivní místo se značným potenciálem, zkušenou pracovní sílou i vzdělaností.

 

Jak byste popsal současný trend SSC a outsourcingu? Kam podle vás směřuje? 

ICTS24

Sdílené služby jsou v Česku na špičkové úrovni a nadále se rychle rozvíjejí. Vnímáme velký důraz na další optimalizaci, standardizaci a integraci podnikových procesů, analýz dat a služeb s přidanou hodnotou stejně jako na péči o zákazníka a jeho spokojenost.