Historie začíná v roce 1874, kdy německý instalatér Johann Vaillant založil firmu, která dnes patří v Evropě mezi nejúspěšnější na trhu s vytápěcí technikou. Dceřiná společnost pro Československo byla založena v květnu roku 1992. V současné době je v české filiálce zaměstnáno 60 pracovníků. Hlavní činností firmy je především obchodní, servisní činnost a školení.
Jak firmu zasahuje současná ekonomická krize; očekává se v letošním roce zlepšení?
Současná ekonomická krize na nás dopadá především prostřednictvím poklesu celkové poptávky na trhu tepelné techniky. Část trhu tepelné techniky je úzce spjata se stavební výrobou a problémy na tomto trhu se následně přenášejí i na ten náš. Zde je asi největším problémem neochota bank a dalších finančních institucí poskytovat úvěry – ať už podnikatelským subjektům či občanům. Důsledkem toho pak došlo u nových developerských projektů v roce 2009 k výraznému poklesu, u některých započatých došlo ke zpomalení výstavby či úplnému zastavení. Očekáváme, že dopad těchto změn se na trhu tepelné techniky projeví především tento rok. K pozitivnímu obratu by tedy mohlo dojít až v roce 2011.
Budete nuceni k restrukturalizaci, popřípadě propouštění zaměstnanců nebo omezení výroby? Nebo naopak?
K restrukturalizaci ani k propouštění nyní nemáme důvod. Společnost Vaillant Group Czech s.r.o. byla i v uplynulých letech řízena velmi efektivně a veškeré náklady byly i v letech ekonomického růstu pečlivě sledovány. Tento rok bychom naopak chtěli náš tým mírně posílit.
Na které trhy se chcete v letošním roce zaměřit, hodláte je rozšiřovat?
Společnost je zodpovědná pouze za prodeje v České republice, rozšiřování na nová teritoria a nové trhy pro nás tedy není možné. V rámci České republiky se však budeme stále více zaměřovat na trh obnovitelných zdrojů, kde bychom chtěli získat významný tržní podíl. I zde však panuje silný konkurenční boj, takže to není jednoduchý úkol.
Jaké chystáte inovace, popřípadě zcela nové a úspornější spotřebiče?
Jak u značky Vaillant tak i značky Protherm plánujeme letos uvést na trh nové, respektive inovované výrobky. Vzhledem ke konkurenci však nemohu uvést bližší informace. Obecně však můžu říct, že se bude jednat o výrobky klasické i výrobky z oblasti obnovitelných zdrojů.
Domníváte se, že propagace firmy a jejích výrobků je dostačující nebo ji hodláte rozšířit – a jakým způsobem? Budete mít na to dostatek finančních prostředků?
Prostor ke zlepšení a rozšíření propagace existuje vždy. Výdaje na reklamu bychom chtěli letos navýšit, konkrétní částky se však budou odvíjet především od tržeb a vývoje ekonomiky. Pokud se bude trh vyvíjet dle našeho očekávání, pak věřím, že na dodatečnou propagaci finanční prostředky budeme mít.