Hlavní navigace

Ján Čarný, DIRECT Pojišťovna: Už pětina Čechů je ochotna uzavřít pojištění přes internet

Sdílet

 Autor: © Victoria - Fotolia.com
„Jako první tuzemská pojišťovna jsme pro účastníky dopravních nehod připravili mobilní aplikaci pro chytré telefony,“ říká Ján Čarný, generální ředitel a předseda představenstva DIRECT Pojišťovny.

Vaše pojišťovna pojišťuje automobily, motocykly, domovy a poskytuje cestovní pojištění. Na vašich webových stránkách mne zaujal tzv. prasometr , kde si může každý zjistit, jak jezdí. Rovněž tam můžeme najít desatero řidiče. Jak byste ve vašem měření obstál vy? 

Jako asi každý jsem párkrát v životě pokutu platil a to za drobné přestupky proti pravidlům silničního provozu, ale porušování dopravních předpisů rozhodně není můj koníček. Řadil bych se spíše mezi opatrnější a zodpovědné řidiče.

 

Ján ČarnýČasto cestujete, kdo jsou podle vás, pane generální řediteli, nejhorší řidiči? 

Na svých služebních i soukromých cestách jsem se setkal s různými typy řidičů a mohu potvrdit, že v každé zemi se za volantem chovají jinak. Nelze ovšem říci, že v některé zemi jsou řidiči horší než jinde. Například doprava v Moskvě nebo v Kyjevě je určitě velmi odlišná od jízdy autem v Praze. Na první pohled se řidiči mohou zdát agresivnější a s menším respektem k pravidlům silničního provozu. Po nějaké době však zjistíte, že jsou k sobě navzájem ohleduplnější. Dávají vám často přednost například v situaci, kdy byste z vedlejší vozovky nevjeli na hlavní kvůli hustému provozu možná i několik hodin. Jsou klidnější a nerozčilují se, i když jste je chvilku zdržel pomalým manévrováním například na přeplněných moskevských vozovkách.

Všude na světě se tedy najdou jak zodpovědní řidiči, ale i takzvaní piráti silnic. DIRECT Pojišťovna se v České republice zaměřuje na podporu zodpovědného chování, nechali jsme si na toto téma zpracovat rozsáhlý průzkum, a proto poměrně dobře víme, jací jsou Češi jako řidiči. Z výsledků vyplynulo, že 73 % tuzemských motoristů občas nedodržuje pravidla silničního provozu. Přitom více než polovina mužů a žen za volantem se považuje za nadprůměrné či velmi dobré řidiče. Alarmující je také fakt, že 42 % oslovených je toho názoru, že se chování řidičů na tuzemských silnicích za poslední rok spíše zhoršilo. Svými aktivitami na podporu zodpovědného řízení chceme pomoci tento negativní vývoj na silnicích zvrátit.

 

Co vaše pojišťovna dělá pro snížení nehodovosti? Zvýhodňujete nějak dobré řidiče? 

Podpora bezpečnosti silničního provozu a zodpovědného řízení je jednou z priorit naší pojišťovny. Všechny řidiče, kteří jezdí bez nehod, odměňujeme výhodnější cenou pojištění. V rámci aktivit na podporu zodpovědného chování na silnicích jsme na svých webových stránkách zprovoznili speciální záložku Zodpovědný řidič. Motoristé zde najdou užitečné a praktické rady, zásady bezpečné jízdy v podobě desatera, statistiky nehodovosti a odkazy na další instituce, které se tématem zodpovědného řízení zabývají. Prostřednictvím facebookové aplikace nazvané prasometr také řidičům zábavnou formou umožňujeme otestovat si jízdní návyky a odpovědět na to, jakým způsobem jezdí.   

 

Jaké služby poskytujete motoristům, proč je výhodné se na vaši pojišťovnu obrátit? 

Jako první zmíním výhodnou cenu autopojištění, kterou klienti u naší pojišťovny získají díky propracovanému systému individualizovaného výpočtu. Oproti běžně užívaným šesti kritériím segmentace jich užíváme pro výpočet ceny povinného ručení dvanáct. Větší množství údajů o voze i o řidiči umožňuje precizněji vybalancovat cenu a riziko. Vedle výhodné ceny motoristy určitě zaujmou praktické produktové novinky a inovace, které pravidelně představujeme. Jako první pojišťovna v České republice jsme pro účastníky dopravních nehod připravili mobilní aplikaci pro chytré telefony, v rámci níž klienti mohou využít služeb Asistence při autonehodě a Asistence na cestách.

V září 2010 uvedla naše pojišťovna na trh službu AutoHELP, která zajistí pomoc klientům v případě nezaviněné nehody. Většina konkurenčních pojišťoven od té doby podobný produkt uvedla do své nabídky, takže se tento typ služby postupně stal standardem na trhu. Motoristé dále určitě ocení službu Ochrana bonusu, díky které mohou v případě jedné pojistné události za rok dále pokračovat v bonusovém schématu, jako by k žádné škodě nedošlo. Ochranu bonusu začala naše pojišťovna klientům poskytovat jako jediná pojišťovna v Česku v červnu 2010.

 

Co můžete říct o novinkách v pojištění pro rok 2012? 

Majitelé motorových vozidel jsou stále náročnější a požadují k povinnému ručení další služby. Konkurovat tedy pouze cenou v současné době už nestačí. Jednou z žádaných služeb je pohodlné a rychlé uzavření smlouvy. Podle našich průzkumů je již více než celá pětina Čechů ochotna uzavřít pojištění přes internet. Domníváme se, že v České republice bude tento trend kopírovat vývoj na vyspělých zahraničních trzích a bez návštěvy pobočky bude uzavírat povinné ručení až polovina motoristů.

Strategickou prioritou na rok 2012 je pro naši pojišťovnu další rozšiřování spolupráce s našimi partnery. To bude založené na využití našeho unikátního konceptu segmentace a řízení rizik, pojištění prostřednictvím internetu a na využití zkušeností RSA z úspěšné spolupráce s partnery po celém světě. Také v roce 2012 plánujeme další rozšíření služeb a zatraktivnění našich produktů. Na pojistném trhu chceme také představit zcela unikátní službu v oblasti autopojištění, ale jistě pochopíte, že zatím nechci prozradit detaily. 

 

Můžete komentovat současné ceny pohonných hmot? 

Vývoj cen pohonných hmot sleduji a jako řidič nemám radost ze zvyšování cen benzínu či nafty. Vzhledem k nestabilní ekonomické situaci v Evropě a v USA a politické nestabilitě v řadě zemí vyvážejících ropu nám asi nezbývá  nic jiného, než si zvyknout na volatilní ceny benzínu a podporovat urychlení jiných typů pohonu, například elektromobilů.

 

 

Ilustrační foto: © Victoria - Fotolia.com

Byl pro vás článek přínosný?