Zajištění bezpečnosti firemních systémů a dat je klíčové pro úspěch každé firmy či instituce. IT ředitelé a bezpečnostní specialisté by proto měli být dobře informováni o nejnovějších trendech v oblasti hackingu. Příležitost získat aktuální informace o novinkách na tomto poli poskytne již 12. ročník odborné konference HackerFest. „HackerFest proběhne letos ve čtvrtek 26. září v CineStar na pražském Černém Mostě. Konference proběhne v hybridní podobě, všechny přednášky budou online streamované a nabídne přednášky předních odborníků na IT bezpečnost,“ říká výkonný ředitel Počítačové školy GOPAS Jan Dvořák.
V červenci 2024 uplynulo deset let od uvedení první hardwarové kryptopeněženky na světě. V roce 2014 Marek „Slush“ Palatinus a Pavol „Stick“ Rusnák představili první model hardwarového zařízení, které umožňovalo bezpečně uchovat přístupový klíč k manipulaci s vlastními kryptoměnami. Široké veřejnosti tak umožnili bezpečně držet kryptoměny bez technických znalostí. „Trezorů“ se dodnes prodaly téměř dva miliony kusů a poptávka stoupá. Za uplynulou dekádu kolem kryptopeněženek vyrostl trh, jehož hodnota je odhadována na stovky milionů dolarů a v příštích letech má dle mnoha průzkumů i nadále růst. Trezor ale nestojí jen za první hardwarovou peněženkou. Spolu s revolučním hardwarem totiž světu společnost představila i související bezpečnostní standardy, které používají téměř všechny kryptoměnové peněženky na světě a spolu s nimi také přes 100 milionů lidí.
Středoevropská divize společnosti Prologis nyní přivítala nového ředitele, Ondřeje Vodičku, který bude z České republiky řídit aktivity společnosti v oblasti rozvržení kapitálu v celém regionu. Jako Director of Capital Deployment bude dohlížet na využívání financí společnosti Prologis k podpoře růstu v České republice, na Slovensku a v Maďarsku. Sídlí v Praze a do regionálního týmu společnosti Prologis přináší zkušenosti z oboru, neboť je členem České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, dříve pracoval na různých vedoucích pozicích v regionu střední a východní Evropy ve společnosti Tesco a naposledy jako vedoucí akvizic ve společnosti P3 v České republice.
Na pozici šéfky marketingu společnosti Mailkit nastoupila Zuzana Skácelová. Dříve působila ve společnosti KOUKAAM Distribution, kde zastávala stejnou pozici. Zuzana se zaměří na posilování značky Mailkit na tuzemském i zahraničním trhu. „Mailkit je ryze česká firma s téměř 20letou historií. Její přidaná hodnota je ve vlastním vývoji, infrastruktuře a jedinečném expertním know-how. Je to špička v oboru a mezi její klienty patří řada velkých společností jako Škoda Auto, Notino nebo Lekarna.cz. I tak si dokázala udržet minimalistickou organizační strukturu, a to mě na Mailkitu nejvíc baví,“ říká Zuzana Skácelová, nová marketingová manažerka a doplňuje: „Paradoxně je Mailkit známější v odborných kruzích v zahraničí než u nás a na Slovensku. To vnímám jako velký deficit, který chci změnit. Chtěla bych, aby když se řekne kvalitní a spolehlivý nástroj pro e-mailovou a SMS komunikaci, aby měl každý na mysli jako první společnost Mailkit.“
Role vedoucí partnerky oddělení daňového a právního poradenství EY Česká republika se od července ujímá Lucie Říhová, jež ve firmě působí od roku 2004. Lucie Říhová je zkušenou a uznávanou daňovou expertkou s více než 20 lety zkušeností. Kromě jiného se specializuje i na daňové poradenství pro start-upy a rodinné firmy, vede v EY sektor EY Private a angažuje se v soutěži EY Podnikatel roku. Je aktivní členkou Komory daňových poradců a pravidelně přednáší na Vysoké škole ekonomické v Praze, kterou vystudovala. „Lucie přebírá tým daňového a právního poradenství ve skvělé kondici a v blízké budoucnosti se kromě jiného zaměří na rozšíření portfolia daňových a právních služeb,“ uvádí ke jmenování Lucie Říhové vedoucí partnerka EY Česká republika Martina Kneiflová.
Fond kvalifikovaných investorů J&T ARCH INVESTMENTS využil úpisu nově vydávaných akcií společnosti Tatry mountain resorts a.s. („TMR“) a s podílem 20,6 % se nepřímo stává jejím druhým největším akcionářem. Hlavním akcionářem zůstává zakladatel, předseda představenstva a generální ředitel Igor Rattaj. TMR je největším hráčem v oblasti cestovního ruchu ve střední a východní Evropě. Skupina vlastní a/nebo provozuje horská střediska, zábavní parky, hotely a další aktiva na Slovensku, v Polsku, České republice a Rakousku, do kterých v uplynulých 15 letech investovala přes 400 milionů eur. V posledním uzavřeném fiskálním roce (říjen 2023) dosáhla skupina TMR rekordního konsolidovaného zisku (EBITDA) ve výši 59,4 milionů eur, čímž překonala nejlepší výsledky z před-pandemických let. Úpisem nově získaný kapitál ve výši 120 milionů eur plánuje použít k posílení své kapitálové struktury.
Advokátní kancelář Rowan Legal povýšila v červenci do pozice seniorních advokátů Davida Oršulíka (na obrázku vlevo) a Jana Bořutu. David Oršulík se zabývá zejména soutěžním právem a bankovní a finanční regulací, Jan Bořuta se věnuje nemovitostnímu právu a veřejným zakázkám. Mgr. David Oršulík se dlouhodobě zaměřuje na právo hospodářské soutěže a regulovaná odvětví (zejména sektor bankovních a finančních služeb), dále oblast compliance a v poslední době také problematiku zahraničních investic (FSR). V oblasti soutěžního práva má rozsáhlé zkušenosti s poradenstvím při ohlašování spojení soutěžitelů nebo při zastupování klientů v řízeních před národními soutěžními úřady, Evropskou komisí nebo soudy. Mgr. Jan Bořuta se specializuje na právo veřejných zakázek, na stavební právo a také smluvní agendu. Má zkušenosti s řešením velkých infrastrukturních projektů, s přípravou specifických modelů stavebních projektů (metoda Design & Build nebo Public-Private-Partnership). Rovněž poskytuje právní poradenství jak zadavatelům veřejných zakázek, tak dodavatelům, a to v oblasti zadávacího a koncesního řízení i řízení před ÚOHS a soudy.
Český jednorožec Mews, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, odbavení a vyřizování požadavků hostů, oznamuje jmenování nového prezidenta Michaela Coscetty. Coscetta, který sídlí v Miami. Ve vedení Mews bude řídit marketingové, obchodní a zákaznické týmy. Do týmu Mews přináší zkušenosti z úspěšných společností v oblasti pohostinství a fintechu, jako jsou Paxos a Compass. Mews má nyní 1100 zaměstnanců ve více než 20 zemích a Coscettova nová role je dalším krokem k zajištění úspěchu a škálovatelnosti v rámci stále komplexnější organizace. Dosažením tisíce zaměstnanců firma od konce loňského roku rostla o 18 % a toto číslo hodlá navyšovat, jen v oddělení vývoje, které z velké části sídlí v Česku, má tým vyrůst na 500 zaměstnanců.
Úspěch českého týmu Prologis v dosahování komplexní nabídky služeb je nyní potvrzen dvěma povýšeními. Anna Jůzová (na obrázku vlevo) a Kateřina Březinová přešly obě na pozici Senior manažerka pronájmů a zákaznické zkušenosti společnosti Prologis poté, co dlouhodobě vytvářely podmínky pro úspěšné podnikání zákazníků Prologis v České republice. Český tým společnosti Prologis se plně zaměřuje na zákaznicky orientovaný přístup a ztělesňuje hodnoty, díky nimž se společnost Prologis stala předním světovým developerem logistických nemovitostí. Prostory připravené na míru, jasné podmínky pronájmu a iniciativa PARKlife společně vytvářejí z parků Prologis místa, kde mohou prosperovat a růst firmy všeho druhu.
Česká pobočka poradenské firmy Deloitte má nového ředitele pro udržitelnost a ESG. Gabriel Marosi bude mít na starost ESG projekty pro největší tuzemské i nadnárodní firmy, včetně bankovního sektoru. „Občas se setkávám s tím, že firmy vnímají ESG jako nutné zlo. Z mých zkušeností však může být naopak skvělým motorem transformační změny firmy, díky které se může posunout o několik levelů výš. Cílem mé mise nebude jen pomáhat firmám s udržitelností, ale i s jejich růstem a rozvojem tak, že dokážou předehnat konkurenci. Těším se, že tuto vizi budu s klienty realizovat,“ říká Gabriel Marosi. Před příchodem do Deloitte řídil strategii, cíle, implementaci ESG a zeleného financování pro skupinu Erste Group. Kariéru začínal v České spořitelně jako garant pro zavádění nových standardů pro kapitálovou přiměřenost Basel 2. V krizových letech 2011 až 2014 vedl strategický risk management v druhé největší maďarské bance a později spravoval více než půlmiliardové portfolio problémových pohledávek v jedné z největších bank v Rumunsku.
Novou obchodní ředitelkou společnosti Koupelny Syrový se stala Lenka Brzáková, která přináší zkušenosti s vedením obchodních týmů i realizací firemní strategie. Zaměří se na rozvoj a naplňování obchodních plánů v kontextu plánované expanze společnosti i posilování vztahů se zákazníky. Lenka přichází z pozice obchodní ředitelky ve společnosti Nobilis Tilia, kde vedla tým obchodních zástupců, měla na starost tvorbu a realizaci obchodní strategie, otevírání nových prodejen i vznik B2B e-shopu. Pod jejími křídly se společnosti podařilo dosáhnout trojnásobného růstu obchodních výsledků. V nové pozici chce Lenka Brzáková poskytnout obchodnímu týmu Koupelen Syrový zázemí pro rozvoj a naplňování obchodních plánů. Důraz hodlá klást na naplňování filozofie prozákaznického přístupu a bourání stereotypů na koupelnovém trhu, kdy konkurenční hráči přesouvají péči o zákazníka do online prostředí. Koupelny Syrový naproti tomu vsází na osobní péči o zákazníka ve svých studiích a se svými instalacemi v kamenných pobočkách cílí na to, stát se pro zákazníky první volbou při plánování nové koupelny.
Komerční banka dne 18. července 2024 podepsala nezávazné Memorandum o porozumění se společností Société Générale Equipment Finance, S.A. (SGEF SA) a mateřskou společností Société Générale, S.A. (SG SA), jehož cílem je odkoupit od SGEF SA zbývající podíl ve výši 49,9 % v SG Equipment Finance Czech Republic s.r.o. (SGEF CR). Tento odkup by se uskutečnil současně se zamýšleným prodejem aktivit skupiny SG SA v oblasti Equipment Finance francouzské finanční skupině Groupe BPCE, včetně akcií společnosti SGEF SA (jejíž součástí však nejsou aktivity v České republice a na Slovensku). „Přistupujeme k tomuto kroku jako dosavadní majoritní akcionář SGEF CR. Dokoupení zbývajícího podílu je pro Komerční banku logickým a strategickým krokem, který má za cíl ještě více prohloubit naši dlouhodobou a úspěšnou spolupráci na trhu financování firemních investic,“ uvedl Jan Juchelka (na úvodním obrázku), předseda představenstva Komerční banky.
Společnost MK Lůžkoviny, která se specializuje na prodej bytového textilu, rozšířila své marketingové oddělení. Jeho novým ředitelem se stává Ivo Kokinda. Ten dříve působil v managementu online lékárny Pilulka, na začátku kariéry pracoval v mediální agentuře Omnicom Media Group. Vedoucí pozice zastával rovněž ve společnostech Astratex či nakladatelství Euromedia Group a jejich platformách Luxor.cz, Booktook.cz nebo Knizniklub.cz. Nasbíral tak bohaté zkušenosti, které nyní bude uplatňovat v rozvoji této prosperující rodinné firmy.
Acronis oznámil, že jeden ze stěžejních produktů Acronis Cyber Protect Home Office se s novou verzí vrací ke svému původnímu názvu Acronis True Image. S nejnovější verzí produktu Acronis True Image, která se vyznačuje vyšším výkonem a rozšířenými možnostmi kybernetické bezpečnosti, získají uživatelé nástroj odpovídající aktuálním bezpečnostním výzvám. Aplikace Acronis True Image, která byla představena v roce 2003, je již po desetiletí pojmem, který zajišťuje bezpečnost domácích uživatelů. Rozhodnutí o obnovení původního názvu je odrazem tradice a důvěry zákazníků v tento produkt v průběhu více než 20 let.
Do top managementu technologické společnosti Algotech nově přibyla Alena Vongrejová, když z pozice ERP manažerky povýšila na ERP ředitelku. Ve firmě působí desátým rokem. Na nové pozici se zaměřuje zejména na produktizaci portfolia a expanzi služeb na zahraniční trhy. V Algotechu začínala Vongrejová jako ERP finanční konzultantka a postupně se propracovala na pozici ERP manažerky. Z pozice ERP ředitelky se mimo jiné podílí na expanzi ERP služeb na nové trhy v regionu střední a jihovýchodní Evropy a související vytváření lokalizačních balíčků pro Slovensko, Maďarsko či Rumunsko.
Na pozici generálního ředitele největšího českého zážitkového portálu Slevomat nastupuje Tomáš Braverman, který střídá Matěje Dvorského. Braverman přichází ze společnosti Heureka Group, kde působil deset let jako generální ředitel celé skupiny. Dvorský po odchodu Ladislava Veselého jako interim CEO působil tři a půl měsíce, nyní se vrací na pozici komerčního ředitele.
Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých působí s cílem přinést lepší služby zákazníkům i obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh. V provozu je v tuto chvíli více než 140 z nich. „Pro naše zákazníky je doručování do výdejních boxů stabilně jedním z nejoblíbenějších způsobů dopravy a míra jejich využívání roste. Spuštění naší vlastní sítě výdejních boxů je přirozeným krokem, jak dále zvýšit pohodlí při nakupování a posunout celkovou kvalitu našich služeb,“ říká Jakub Kłoczewiak, provozní ředitel společnosti Allegro.
Savills posiluje tým Building & Project Consultancy, do kterého přichází Martin Solár a Lucie Kratochvílová. Martin je odborník v oblasti projektového řízení a technical due diligence průmyslových a retailových projektů. Lucie bude oporou oddělení v oblasti cenového řízení a koordinace projektů. Martin Solár posílí oddělení díky zkušenostem, které získal u developera průmyslových nemovitostí Panattoni. Působil také ve společnosti SENTIENT. Martin Solár vystudoval Chalmers University of Technology v Göteborgu a Slovenskou technickou univerzitu v Bratislavě. V Savills rozšíří projektový tým na pozici Associate, Senior Project Manager – Building & Project Consultancy a bude zodpovědný za seniorní řízení projektů v oblasti výstavby. Lucie Kratochvílová přichází ze společnosti LET‘S BUILD, která zajišťuje projektové a architektonické služby ve stavebnictví. Do týmu přináší zkušenosti z oblasti plánování a řízení stavebních projektů od tvorby rozpočtů, plánování harmonogramu, koordinace subdodavatelů a monitoringu průběhu projektů. Vystudovala Vysokou školu technickou a ekonomickou v Českých Budějovicích obor konstrukce staveb. V Savills nastupuje na pozici Junior Cost & Project Manager a bude podporou týmu zejména v oblasti cenového řízení, tvorby harmonogramů a koordinace projektů.
Na pozici marketingového ředitele fintechového startupu wflow nastoupil Tomáš Šebesta. V nové roli se zaměří primárně na podporu obchodního týmu v rámci inbound marketingu posílení znalosti značky a prohloubení strategických partnerství napříč marketingovými kanály. Společnost wflow automatizuje účetní procesy pomocí umělé inteligence, což podnikatelům výrazně šetří čas a peníze eliminací manuální práce s účetními doklady.
Příprava na další růst, škálování i akvizice firem. To je směr, kterým se v posledních letech vydalo české FTMO. Zakladatelé globálně úspěšné platformy pro aspirující tradery Otakar Šuffner a Marek Vašíček se proto rozhodli rozšířit tým vedení o zkušené odborníky. Právní tým FTMO nově povede Eva Svobodová, která má firmě pomoci s právní stránkou akvizic a transakcí. Díky svému 18letému působení v jedné z největších právních společností světa White & Case má v těchto oblastech špičkové znalosti. Druhou posilou je Radek Dyntar, který bude mít za úkol vést finanční oddělení firmy. V posledních šesti letech pracoval jako finanční ředitel evropské větvě světoznámé právní kanceláře Dentons. Nové posily přicházejí v kontextu globálního růstu skupiny FTMO a podle zakladatelů se zároveň jedná o důkaz, že se firma může chlubit kvalitní reputací.
Česká skupina Mint slaví 20 let od svého založení, za které se stala součástí nemovitostního trhu. Při této příležitosti skupina oznámila rozšíření svého vedení o dva nové partnery – Erika Janovského (na obrázku vlevo), investičního manažera vedoucího MINT rezidenční fond, a Jaroslava Midu, který řídí komerční část Mint Investments. Tým partnerů se tak rozšířil vůbec poprvé od založení skupiny v roce 2004. Důvodem jsou velké ambice výrazně zvýšit růst skupiny v dalších letech. Aktuálně skupina spravuje portfolio komerčních nemovitostí s hodnotou přes miliardu eur, toto číslo chce do pěti let zdvojnásobit. V komerčních nemovitostech plánuje do deseti let rozšířit svůj rezidenční fond na deset tisíc bytů.
Společnost Alma Career jmenovala Jozefa Plška ředitelem komunikace a členem manažerského týmu. Jozef Plško bude zodpovědný za posilování komunikace a korporátních vztahů Alma Career v aktivním dialogu a spolupráci se zástupci státu, zaměstnavateli a zaměstnanci, nevládními organizacemi a dalšími zainteresovanými stranami ve střední Evropě, na Balkáně a v Pobaltí. Jozef pochází ze Slovenska a žije v Bratislavě, kde bude působit. Alma Career se zaměřuje na to, aby přispěla k řešení stále akutnějšího nedostatku pracovních sil v Evropě. Podle Eurostatu má více než 75 % společností v EU již nyní potíže s hledáním profesionálů s potřebnými dovednostmi. Podle EU téměř 63 % malých a středních podniků v EU nemůže najít potřebné talenty. Zároveň je nyní v EU neaktivních 21 % lidí ve věku 20–64 let a ke vstupu na trh práce potřebují cílenou pomoc.
Nezisková organizace Czechitas, která ženám otevírá svět IT, představuje novou tvář. Její stěžejní oddělení Partnership & Fundraising povede Dagmar Ficová. Ta pracovala poslední rok v PKN Orlen (dříve Benzina) jako Head of Sales a svoje zkušenosti z obchodu chce využít pro péči o stávající podporovatele, získání nových partnerů a vyhledávání grantových příležitostí pro neziskovku Czechitas. Nedílnou součástí práce nové manažerky bude také podpora nadačního fondu Czechitas. Jeho hlavním cílem je podat pomocnou ruku ženám, které se chtějí rekvalifikovat do IT, ale nemohou si finančně dovolit zaplatit již tak zvýhodněné kurzovné. Dagmar vystudovala obchodní akademii a lyceum, o řadu let později navázala v rámci celoživotního vzdělávání dokončením studijních programů MBA a LL.M. Před PKN Orlen pracovala 12 let v Arval BNP Paribas Group, kde končila na pozici Head of Sales.
Investiční a společenský klub Venture Club oznamuje změny ve vedení jednoho ze svých investovaných projektů, deep-tech společnosti Sanezoo. V rámci dlouhodobého strategického plánu vedení přebírá nový CEO, Luboš Nebesař. Při této příležitosti se firma zase o něco více zaměřuje na posílení financování pro rozvoj zahraničních aktivit. Správní rada jmenovala do role CEO a předsedy správní rady, Luboše Nebesaře, který převezme provozní a obchodní řízení společnosti s cílem akcelerovat její tržní trakci, zlepšit procesy ve firmě a zvýšit výkonnost obchodu. Nové vedení bude také posilovat obchodní oddělení s cílem rozšířit nabídku produktových zakázek vedle stávajících projektových zakázek.
Zuzana Kocmaníková je od 17. června novou generální ředitelkou společnosti NTT Czech Republic s.r.o., která je součástí skupiny NTT DATA. Vedení převzala od Michaela Paiera, který jako Senior Vice President Regional Director Europe NTT DATA dočasně vedl české zastoupení po odchodu dlouholetého generálního ředitele Petra Hübla do penze. Zuzana Kocmaníková byla téměř pět let generální ředitelkou společnosti IBM pro Českou republiku a Slovensko a celkem na různých obchodních pozicích, včetně obchodní ředitelky pro státní správu, strávila v IBM skoro 20 let. Rodačka z Považské Bystrice vystudovala obor Ekonomika služeb a cestovního ruchu na Ekonomické fakultě Univerzity Matěje Bela v Banské Bystrici. Svoji profesní dráhu zahájila prodejem nákladních vozů do Číny a Jižní Koreje, později obchodovala i s bavlnou, uhlím nebo ocelí. S využitím svých zkušeností se zaměří na poskytování řešení a služeb pro státní správu. Především v oblasti kybernetické bezpečnosti, digitalizace nebo efektivního využití dat.
Společnost Bonami rozšířila management. Do role finanční ředitelky nastupuje Andrea Mojžišová a na pozici obchodního ředitele Martin Ostradecký. Nástup obou přichází s rozšířením portfolia služeb Bonami a důrazem na firemní spolupráci. Andrea Mojžišová má zkušenosti na finančních pozicích ve společnostech jako Ernst&Young či Komerční banka, věnuje se mentoringu juniorních finančních ředitelů ve společnosti Agilera. V Bonami bude mít na starosti strategické a finanční řízení společnosti s důrazem na profitabilitu a efektivní cashflow management. Martin Ostradecký má zkušenosti s optimalizací prodeje a expanzí ecommerce po Evropě. Před nástupem do Bonami byl obchodním ředitelem v Berlin Brands Group, odkud přináší zkušenost s obchodním vedením, se škálováním mezinárodní e-commerce a transformací startupu v jednorožce. Právě mezinárodní přesah a B2B spolupráce budou jeho klíčovou kompetencí i v Bonami.
Jitka Haubová, členka představenstva a provozní ředitelka Komerční banky, byla zvolena do výkonné rady Mezinárodní obchodní komory (ICC, International Chamber of Commerce), jež podporuje otevřený obchod a investice a pomáhá podnikatelům naplňovat výzvy a příležitosti světové ekonomiky. Byla založena v roce 1919 v Paříži. Nyní zahrnuje síť ICC přes 45 milionů společností, obchodních komor a podnikatelských sdružení ve 170 zemích světa. Jitka Haubová vystudovala VŠE v Praze, obor finance a účetnictví, absolvovala studium Finančního řízení na Galilee College v Izraeli, získala Certifikát specialisty na strukturální fondy od Evropské komise a je certifikovaným mezinárodním auditorem na procesy jakosti. Na začátku kariéry nastoupila do vládní agentury na podporu obchodu CzechTrade, kde zastávala pozici generální ředitelky. Jitka Haubová nastoupila do KB v roce 2006 do odboru Trade Finance. Od roku 2012 zastávala manažerské role v Korporátním a municipálním bankovnictví, jež čtyři roky řídila. Nyní je členkou představenstva Komerční banky a provozní ředitelkou banky. Od roku 2023 je předsedkyní Národního výboru mezinárodní obchodní komory v ČR.
Na pozici HR ředitelky poradenské firmy Crowe nastoupila Agata Szymańska. Přechází ze společnosti Testronic, kde posledních deset let vedla HR oddělení. Agata Szymańska má za sebou přes 20 let zkušeností v oblasti HR, které získala na manažerských pozicích v mezinárodních organizacích. V Crowe bude mít na starost zejména motivaci a rozvoj zaměstnanců. Zaměřovat se bude nejen na efektivní řízení lidských zdrojů, ale bude se aktivně podílet na vytváření prostoru, který motivuje k neustálému rozvoji a dosahování stanovených cílů.
Do pozice obchodního ředitele společnosti Business Lease, specializované na operativní leasing a správu firemních vozových parků, nastoupil Jaroslav Bohata. Ten v obchodním oddělení firmy, která se nyní stará o flotilu 11 800 aut, působí na různých pozicích již 18 let. Naposledy vedl tým account managementu pečující o stávající klienty. V nové roli bude mít vedle toho mimo jiné na starosti také akvizice. Jak uvedla ředitelka společnosti Hana Výmolová, mezi úkoly Jaroslava Bohaty v nové roli bude vedle dosažení obchodních výsledků dle aktuálního plánu patřit mimo jiné zvýšení podílu obnovy vozových parků, udržení vysoké spokojenosti klientů nebo úprava některých obchodních procesů týkajících se akvizice.
Marc má více než 20 let zkušeností na vedoucích pozicích v oblasti výzkumu a vývoje a je nadšencem inteligentních domácích řešení, která vnímá jako prostředek ke zlepšení kvality života a udržitelnosti našich domovů. Pracoval ve firmách různých velikostí, což mu umožnilo získat rozsáhlé znalosti a zkušenosti v oblasti technologického vedení, řízení výzkumu a vývoje a obchodních strategií. Marcova oddanost inovacím a jeho vize pro inteligentnější a udržitelnější budoucnost jsou v souladu s posláním společnosti Netatmo. Jeho zkušenosti s řízením technologického pokroku a vedením vysoce výkonných týmů budou klíčové pro další růst společnosti Netatmo.
Společnost Hitachi Energy představila Nostradamus AI, nové řešení pro energetické předpovědi s podporou AI. Toto řešení vytvořené speciálně pro energetický průmysl, poskytuje předpovědi s přesností až o 20 % vyšší než běžné cíle v oboru. Pomáhá optimalizovat investice, obchodní strategie a možnosti výnosů v oblasti energetiky, zároveň zefektivňuje provoz. „Pokročilé předpovědi jsou zásadním prvkem efektivního řízení energetického portfolia společnosti a umožňují provozovatelům a analytikům rychle činit informovaná rozhodnutí napříč jejich podnikáním,“ řekl Massimo Danieli, výkonný ředitel obchodní jednotky Grid Automation ve společnosti Hitachi Energy. „Na základě našich hlubokých odborných znalostí v energetice a datové vědě jsme vytvořili AI engine, který výrazně zrychluje schopnost uživatelů činit datově podložená rozhodnutí, zvyšuje ziskovost jejich podnikání a nabízí flexibilitu, která umožňuje růst v souladu s rozvojem energetické sítě.“
K tématu se vyjadřuje Pavel Los, ředitel Meridian School of English Česko: Diskuse o zavedení povinného druhého cizího jazyka ve školách poukazuje na zásadní téma – kvalitu jazykového vzdělávání. Angličtina, vyučovaná již od raného věku, hraje klíčovou roli v přípravě dětí na život v globalizovaném světě. Nejde však jen o to, kdy výuku zahájit, ale především o to, jak se jazyky vyučují. Metody výuky by měly být přizpůsobené vývojovým potřebám dětí, aby bylo učení efektivní, zábavné a podporovalo přirozené osvojování jazyka. Namísto zaměření na povinnost zavést další cizí jazyk by měla být pozornost věnována kvalitě a přístupům k jazykovému vzdělávání. Klíčové je vytvořit program, který motivuje a zároveň rozvíjí schopnosti dětí v jejich vlastním tempu. Brzký a nenucený začátek výuky angličtiny může přinést větší úspěchy než pouhé přidání nového předmětu do rozvrhu. Rodiče v tomto procesu hrají významnou roli – jejich zapojení může proměnit učení jazyka ve společný zážitek, který dítě inspiruje a podpoří jeho motivaci. Důkladně promyšlený jazykový program, provázející děti od útlého věku až po střední školu, může být klíčem k jejich budoucím úspěchům ve stále propojenějším a multikulturním světě.
Česká podnikatelská rada pro udržitelný rozvoj (Czech BCSD) vydala oficiální český překlad „Protokolu o skleníkových plynech - standard pro korporátní účetnictví a výkaznictví“ (Korporátní standard GHG Protokolu). Tento základní dokument pro kontrolu emisní stopy a měření emisí skleníkových plynů byl přeložen do českého jazyka na základě licenční smlouvy se Světovým institutem zdrojů (WRI) a Světovou podnikatelskou radou pro udržitelný rozvoj (WBCSD). Jedná se o první oficiální překlad tohoto standardu vydaného již před více než dvaceti lety do češtiny – dokumentu, který má zásadní význam pro podporu dekarbonizačních aktivit českých firem a organizací. „Korporátní standard GHG Protokolu je celosvětově uznávaný standard, který pomáhá podnikům a organizacím měřit a řídit jejich uhlíkovou stopu. Pro malé a střední podniky může být často obtížné orientovat se v komplexních požadavcích na vykazování emisí, které přináší evropská legislativa, jako je například směrnice CSRD (Směrnice o podávání zpráv podniků o udržitelnosti). Český překlad Korporátního standardu GHG Protokolu nyní podnikatelům usnadní tento proces, umožní jim porozumět výpočtu emisní stopy a lépe se připravit na nové regulační požadavky,“ říká Kateřina Šveřepová, prezidentka České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj, Czech BCSD. Korporátní standard GHG Protokolu poskytuje firmám jasnou metodiku, jak efektivně snižovat emise skleníkových plynů, posiluje jejich konkurenceschopnost v hodnotových řetězcích a přístup ke kapitálu a investicím, které jsou stále více vázány mimo jiné i na environmentální kritéria.
Společnost Adyen, globální platforma pro finanční technologie, používaná českými i světovými firmami, jmenovala na pozici Country Manager CEE Matouše Michněviče. Ten bude mít na starosti rozvoj byznysu společnosti v celém regionu střední a východní Evropy, včetně aktivit společnosti v České republice, na Slovensku, ale také v Polsku. Michněvič přináší do společnosti Adyen své dlouholeté globální zkušenosti z oblasti plateb, inovací a budování strategických partnerství. Jako Country manager bude Michněvič zodpovědný za rozvoj a strategii společnosti Adyen a budování vztahů s klíčovými klienty a obchodními partnery v celém regionu. Také se zaměří na optimalizaci procesů, zavádění platebních inovací uzpůsobených potřebám zákazníků a zvyšování podílu společnosti Adyen na středoevropském trhu.
Česko potřebuje v podpoře startupů a inovací výrazně přidat. Zatím se ale nedaří prosazovat změny, které by k tomu vedly. Změnit to má nově vznikající Česká startupová asociace. Ta má za cíl zastupovat zájmy českého startupového ekosystému v dialogu s vládou, Parlamentem a politickými stranami. Zaměří se na přípravu kvalitních analýz a konkrétních návrhů legislativních a systémových řešení pro zlepšení českého startupového ekosystému a jejich následné vyjednávání s politickou sférou. Asociaci vede Martin Jiránek, zkušený expert na zákonodárství, politiku a lobbing. Prvními členy Asociace jsou venture kapitálové fondy Credo Ventures, Presto Ventures či Purple Ventures, technologické startupy Keboola, Liftago či Oddin a také další klíčoví hráči startupové komunity – Sparring a Novalia, právní kanceláře zaměřené na technologický sektor, inovační agentura JIC, akcelerátor StartupYard a byznys hub Opero. S desítkami dalších partnerů nyní Asociace jedná.