Krátce - archív

30. 1. 
Sodexo Benefity jsou nyní Pluxee

Sodexo Benefits and Rewards Services, světový hráč v oblasti zaměstnaneckých benefitů a angažovanosti, se ve všech zemích, kde působí, přejmenovává na Pluxee. V České republice od ledna 2024. „Pluxee a tedy i Pluxee Česká republika se soustředí výhradně na benefity a rozvoj spokojenosti zaměstnanců. Navazujeme na 30 let působení jako Sodexo na českém trhu a 45 let zkušeností na mezinárodních trzích. V únoru 2024 vstupujeme na evropskou burzu pod novým jménem. Díky organizačnímu vyčlenění budeme mít volnější ruku ukázat náš potenciál na rychle se rozvíjejícím se trhu well-beingu pro zaměstnance,“ vysvětluje Daniel Čapek, generální ředitel Pluxee Česká republika. Cílem společnosti je být celosvětově první volbou pro firmy, veřejnou správu, obchodníky i spotřebitele, kteří hledají partnera pro zaměstnanecké benefity a angažovanost.

29. 1. 
Air Bank posílila zastoupení IT v nejužším managementu banky

V Air Bank nově fungují dvě IT divize. Nové uspořádání IT organizační struktury banky má za cíl zefektivnit řízení klíčových projektů a využívání nových technologií. Ředitelem nově vzniklé divize IT Vývoj a členem nejvyššího vedení Air Bank se v lednu stal Přemysl Semerád. Ten dosud zastával funkci vedoucího oddělení Vývoj systémů. V Air Bank tak fungují dvě divize IT. První s názvem IT Provoz se zabývá infrastrukturou, provozem, systémovou architekturou a bezpečností. Tu v roli ředitele a člena managementu vede Ondřej Šňupárek. Nová divize IT Vývoj pod vedením Přemysla Semeráda se bude soustředit na organizaci vývoje a procesů souvisejících s projektovým managementem. Přemysl Semerád (36 let) vystudoval VŠE v Praze a v Air Bank pracuje od roku 2015. Začínal na pozici vývojáře pro systém iOS, brzy se stal vedoucím celého vývoje mobilního bankovnictví. Stál za vznikem mobilní aplikace My Air.

26. 1. 
Zebra Systems distributorem Company (Un)Hacked

Společnost Zebra Systems se stala distributorem Company (Un)Hacked, projektu umožňujícího komplexní trénink kybernetické bezpečnosti ve virtuální realitě. Company (Un)Hacked významně přispívá ke zvyšování povědomí o rizicích a způsobech kybernetických útoků a zlepšování firemní kybernetické ochrany. Kybernetické útoky jsou dnes dobře organizovaným průmyslovým odvětvím, přičemž útočí na nejslabší článek kybernetické bezpečnosti, kterým je firemní uživatel. Podle serveru Cox BLUE je 48 % úspěšných kybernetických útoků v malých a středních organizacích (SMB) způsobeno lidským faktorem. Díky Company (Un)Hacked si zaměstnanci mohou uvědomit, jaké konkrétní triky používají hackeři, aby se dostali k citlivým informacím, přičemž během školení projdou různými, na sebe navazujícími scénáři.

25. 1. 
No nového roku vstoupila ekonomika s obavami

„Indikátor důvěry v ekonomiku, který sestavuje ČSÚ, se v lednu meziměsíčně snížil o 1,3 bodu na 92,5. V posledním čtvrtletí loňského roku ale třikrát po sobě rostl. Na růstu obav se podílely zejména firmy. Indikátor důvěry podnikatelů poklesl o 2,8 bodu na 92,7. K nejhlubšímu propadu optimismu došlo v průmyslu, kde se indikátor snížil o 5,5 bodu na 89,9. Na vině je nedostatečná poptávka. U 39 % průmyslových podniků v lednu je brzdou jejich výroby malá poptávka. Za problémy firem a ekonomiky stojí dlouhodobě utlumená domácí poptávka, kterou nenastartovala ani polevující inflace. Většina průmyslových odvětví je postižena i ochabující poptávkou ze zahraničí. Na chronické problémy s poptávkou ukazuje i Index nákupních manažerů (PMI), který v prosinci zrychlil pokles a dostal se na 41,8 bodu. Skepsi v očekáváních dávají manažeři do souvislosti s propadem objednávek. Hranice 50 bodů indikuje přitom recesi sektoru. V tomto pásmu poklesu je PMI již 19 měsíců v řadě,“ upozormil Petr Kymlička, partner poradenské skupiny Moore Czech Republic. „Druhá složka indexu důvěry v ekonomiku, která sleduje vývoj důvěry spotřebitelů, v lednu rostla. Indikátor důvěry spotřebitelů se zvýšil o 5,8 bodu na 91,2. Po dvouměsíčním poklesu se na začátku letošního roku zvýšila. Ve srovnání s prosincem se snížil podíl respondentů, očekávajících v příštích dvanácti měsících zhoršení celkové ekonomické situace. Klesl i počet domácností, které hodnotí hůře svou finanční situaci. Ve srovnání s prosincem klesl i počet respondentů, obávajících se dalšího růstu cen. Inflace a její dopad na peněženky je domácnostmi vnímána velmi citlivě. Musíme věřit, že rychlejší pokles inflace, který lze čekat počátkem roku, oživí domácí poptávku. Ta je klíčová pro výkon ekonomiky. Po propadu HDP v roce 2023 můžeme letos doufat v alespoň minimální růst ekonomiky v případě nastartování domácí poptávky. Jedině tak se naplní očekávání MF na růst HDP o 1,9 % a ČNB, která doufá v růst o 1,2 %.“

24. 1. 
Renata Dvořáková povede Neit Consulting

Do vedení společnosti Neit Consulting byla jmenována Renata Dvořáková (52). Tuto českou společnost v roce 2005 založili a do konce loňského roku osobně řídili samotní majitelé Vlastimil Šimek a Radek Vojta. Díky silnému rozmachu řešení Data Intelligence, Enterprise Performance Management a Business Process Management (BPM), na které se Neit Consulting od svého počátku zaměřuje, firma dynamicky roste, a proto se majitelé rozhodli do jejího vedení jmenovat manažerku s dlouholetými zkušenostmi z řízení úspěšné nadnárodní IT společnosti. Renata Dvořáková přichází do Neit Consulting ze společnosti Oracle, kde strávila 17 let, posledních šest v pozici generální ředitelky české pobočky. Před příchodem do Oracle Czech sbírala zkušenosti ve společnostech Scala Business Solutions, Barco nebo Greensoft. Vystudovala Karlovu univerzitu v Praze a absolvovala MBA studia na Rochester Institute of Technology.

23. 1. 
Sudop CIT posiluje v segmentu IT bezpečnosti a infrastruktury, kupuje většinový podíl v X Consulting Co.

Skupina Sudop od roku 2018 buduje v současnosti již jednu z největších IT skupin v ČR, nyní majetkově vstupuje do české IT konzultační firmy X Consulting Co., zaměřující se na IT bezpečnost a komunikační infrastrukturu. X Consulting si od vzniku v roce 2018 získal místo na trhu IT infrastrukturních řešení, kde poskytuje konzultační služby, realizaci komplexních projektů a služby zákaznické podpory. Projekty realizuje v soukromém i veřejném sektoru. V roce 2023 dosáhl obratu přes 300 milionů korun s týmem 30 lidí. Sudop CIT je skupina založená majiteli Sudopu. Ti vedle svého projektového businessu založili právě Sudop CIT, aby rozšířili záběr podnikání mimo původní inženýrskou činnost, a to primárně skrze akvizice úspěšných středoevropských IT firem.

22. 1. 
FTMO kupuje marketingovou agenturu eVisions

Nejrychleji rostoucí firma střední Evropy, česká platforma pro tradery FTMO, akvírovala marketingovou agenturu eVisions, která na trhu existuje od roku 2013. Tato česká agentura působí v oblasti online marketingu a internetové reklamy a mezi její klienty patří společnosti DODO, Heureka, Vodafone, Moneta nebo Teta Drogerie. Tým eVisions staví na zkušenostech z mezinárodního marketingu a pomáhá klientům už řadu let expandovat do regionů DACH a CEE. Hlavní zaměření, ale také zkušenosti z marketingu v oblasti bankovnictví a financí, jsou jedním z hlavních důvodů, proč obě společnosti k akvizici přistoupily. Transakce, jejíž hodnota se pohybovala v řádu vyšších desítek milionů korun, je tak dalším krokem FTMO na cestě v rozšiřování jejích aktivit. Zároveň se jedná o ojedinělou transakci na marketingovém trhu, neboť za akvizicí stojí úspěšná fintech společnost s cílem akvírovanou firmu rozvíjet, a nikoli mediální agentura.

19. 1. 
Novým ředitelem brandu, marketingu a komunikace v UNIQA je Jakub Drobec

Značku UNIQA rozvíjí od ledna tohoto roku nový ředitel Jakub Drobec, který má za sebou více jak dvacetileté mezinárodní zkušenosti z řízení marketingu. Získával je postupně ve společnostech jako Generali Germany, Google EMEA a Amazon Germany. Podílel se také na významných Big Tech a internacionálních projektech v oboru pojišťovnictví. Po deseti letech se rozhodl vrátit se domů a podpořit rozvoj české a slovenské UNIQA, kde je zodpovědný za brand, marketing a komunikaci. UNIQA je nyní po fúzi se společnostmi AXA (2021) silnou česko-slovenskou skupinou. Vedle pojištění poskytuje zákazníkům už komplexní finanční služby, včetně spoření na penzi a investic.

18. 1. 
Ředitelkou sekce zahraniční sítě CzechTrade je Ivana Třosková

Ředitelkou sekce zahraniční sítě CzechTrade je od ledna Ivana Třosková, která má dlouholeté zkušenosti s vedením zahraniční kanceláře i regionálního centra CzechTrade. Jejím hlavním cílem je zajistit kvalitní fungování zahraniční sítě CzechTrade a v souladu s nově přijatou strategií prosazovat v zahraničí české výrobky s vysokou přidanou hodnotou. Ivana Třosková do agentury CzechTrade poprvé nastoupila v roce 2010, kdy pracovala v oddělení exportních příležitostí. Od roku 2011 pak zastávala pozici ředitelky zahraniční kanceláře v Itálii a následně i ředitelky regionálního centra pro oblast Jižní Evropy a Balkánu. Má bohaté zkušenosti s exportním servisem v zahraničí a vynikající jazykové znalosti. Její poslední pracovní zkušenost je z Italsko-české obchodní a průmyslové komory, kde pracovala jako Business Development Manager.

17. 1. 
KPMG posílil expert na restrukturalizace Mikeska

Do transakčního týmu KPMG Česká republika nastoupil odborník na firemní restrukturalizace, korporátní finance a insolvence Lukáš Mikeska, který má přes dvacet let zkušenosti z různých rolí, mimo jiné z EY, Citibank a Clifford Chance. Mikeska zastává pozici Director v oddělení transakčního poradenství. Je členem Turnaround Management Association v Česku a na Slovensku. Pomohl například vyřešit bankovní dluhy jednoho slovenského výrobního závodu. Od roku 2020 spoluřídil úspěšnou restrukturalizaci největších českých aerolinek Smartwings, ochromené koronakrizí. Restrukturalizace umožnila předejít insolvenci Smartwings. Mikeska dosud působil v poradenské sekci společnosti EY, kde byl ředitelem v týmu zaměřeného na korporátní finance a restrukturalizace.

16. 1. 
Pipedrive má ředitele zákaznické spokojenosti, stal se jím Daniel Martin

Růst firmy si žádá větší dohled a organizovanost. Estonský scaleup Pipedrive, který na trh přináší CRM platformu, vždy kladl důraz na uspokojení potřeb svých zákazníků. Platforma byla vytvořena se záměrem podpory prodeje a zefektivnění procesů malých a středních podniků. Nyní chce Pipedrive přiblížit produkt klientům ještě více. Do nově zřízené pozice VP customer experience nastupuje Daniel Martin, který se postará o inovaci a akceleraci zákaznické péče. Daniel do společnosti přináší 13 let zkušeností s budováním a vedením výkonných týmů v rámci optimalizace, personalizace a zákaznických služeb. U Pipedrive Daniel také uplatní své bohaté konzultační zkušenosti, know-how v obchodním sektoru, ale i praxi v rámci plánování rozvoje byznysu, návratnosti investic či marketingu.

15. 1. 
Českomoravská Nemovitostní posiluje svůj tým o zkušenou finanční ředitelku Alici Augustovou

Česká realitní skupina Českomoravská Nemovitostní rozšířila svůj tým. Do role finanční ředitelky byla jmenována Alice Augustová, profesionálka s téměř třiceti lety praxe v oblasti financí a nemovitostí. Její zkušenosti a odborné znalosti pomohou nastartovat další fázi růstu společnosti a posílit pozici ČMN na českém realitním trhu. Alice Augustová má za sebou bohatou kariéru ve světě financí. Posledních 17 let působila jako finanční ředitelka nadnárodní realitní skupiny Atrium (nyní G-City) s odpovědností za Českou republiku a Slovensko. Současně zastávala pozici jednatelky a členky představenstva všech společností v rámci skupiny. Její role zahrnovala zabezpečení ekonomické stability a zajištění růstu zisku. V nové pozici bude mít klíčovou roli při zajišťování finančního zdraví skupiny a podpoře jejího růstu. Kompetence Alice Augustové budou zahrnovat řízení finančních procesů, risk management, finanční plánování a komunikaci s externími partnery, včetně bank a auditorů. Bude také zodpovědná za reporting vlastníkům společnosti.

12. 1. 
Nový CEO Woltu Tomáš Beniak

Český Wolt má nové vedení. Novým CEO pro ČR se stal Tomáš Beniak, který do nynějška vedl Wolt také na Slovensku. Mezi hlavní priority společnosti pro letošní rok patří pod jeho vedením podpora expanze Woltu do regionů, posilování pozice v retailovém segmentu i posun B2B služeb. Tomáš Beniak přebírá Wolt v době, kdy jsou jeho služby k dispozici ve 36 českých městech. Prioritou pro příští rok je rozšířit jejich dostupnost v dalších desítkách menších i větších městech a posílit pozici Woltu v České republice. Neméně podstatným cílem bude rozšíření Woltu do retailu, především v oblasti rozvozu potravin.

11. 1. 
Luigi’s Box akvíroval pražské Persoo a posiluje svou pozici na evropském trhu

Rostoucí slovenská společnost Luigi’s Box zakončila minulý rok úspěchem – koupí českého konkurenta Persoo. Akvizicí v řádu milionů eur tak upevní svou pozici lídra v optimalizaci vyhledávání na českém a slovenském trhu. Luigi’s Box, který s pomocí umělé inteligence poskytuje e-shopům personalizované vyhledávání a doporučování produktů, je již čtvrtým rokem ziskový a dva roky po sobě se umístil v žebříčku Deloitte Fast 50 ve střední Evropě. Společnost si vydobyla pozici mezi předními světovými e-commerce search platformami a akvizicí Persoo, které se stane plnohodnotnou součástí Luigi’s Box, přechází do nové etapy růstu.

10. 1. 
Savills posiluje

Savills posílil svůj investiční tým a jmenoval Frasera Watsona Head of Investment pro Českou republiku a Slovensko. Fraser Watson působí ve společnosti Savills od roku 2018. Je zkušeným profesionálem v oblasti nemovitostí s více než dvacetiletou praxí a bohatými zkušenostmi s poskytováním komplexního poradenství v rámci všech realitních sektorů. Investiční tým Savills se také rozšiřuje o nového člena, kterým je Hugo Fischer. Nastupuje do investičního týmu na pozici Associate a přináší s sebou řadu zkušeností v oblasti investic do nemovitostí, správy majetku a developmentu.

9. 1. 
Šéfem BizDev/Marketingu společnosti TOVEK se stal Petr Vancl Hochberger

Společnost TOVEK jmenovala nového ředitele oddělení Business Developmentu a Marketingu. Stal se jím Petr Vancl Hochberger, který předtím v této společnosti působil v oddělení Business Developmentu. Do TOVEK přišel s cennými zkušenostmi z pozice Vedoucího zpravodajské sekce na Vrchním velitelství spojeneckých sil v Evropě (SHAPE). Hlavním úkolem Petra bude aktivně rozvíjet a identifikovat nové obchodní příležitosti nejen v České republice, ale i v zahraničí. Jeho značnou předností jsou praktické zkušenosti s analýzou dat, což mu umožňuje lépe pochopit potřeby zákazníků. Je absolventem Univerzity Obrany v Brně, kde získal inženýrský titul v oboru Komunikační a informační systémy.

8. 1. 
Air Bank získala za rok 2023 nejvíce klientů od svého vzniku, má jich už 1,2 milionu

Air Bank chce i letos rozšířit portfolio služeb pro běžné spotřebitele i pro malé podnikatele. „Loni jsme rozšířili zacílení i na živnostníky a naši klienti si mohou spravovat veškeré finanční potřeby od osobních přes služby spojené s podnikáním až po správu rodinných financí, včetně dětských účtů. Brzy představíme spolu s dalšími platební řešení Cvak, které pomůže v České republice rozšířit možnosti bezhotovostního placení. Půjde o kvalitativně významný posun pro klienty. Chystáme nový produkt v oblasti individuálních investic i další vylepšení,“ říká Michal Strcula, generální ředitel a předseda představenstva Air Bank. Ta loni rozšířila služby pro fyzické osoby i živnostníky, v aplikaci My Air spustila unikátní bezúročné rozložení nečekaných výdajů a ve spolupráci s dalšími bankami více než zpětinásobila počet bankomatů s výběry hotovosti zdarma. Byla mezi prvními, které u nás nabídly platby na kontakt, které si v Air Bank aktivovalo na 110 tisíc klientů. Air Bank propojila i svět bankovnictví a telekomunikací, když s O2 daly společným zákazníkům možnost získat měsíčně odměnu ve výši 300 korun. Do budoucna přibudou výhody i od dalších firem v rámci skupiny PPF.

4. 1. 
Marek Prorok posilou Zebra Systems

Společnost Zebra Systems oznámila novou posilu do svého obchodního týmu, kterou se stal Marek Prorok. Z pozice Sales Managera bude v Zebra Systems řídit obchodní rozvoj Company (Un)Hacked, nového projektu zaměřeného na školení zaměstnanců ve virtuální realitě s cílem posilovat kybernetickou bezpečnost ve firmách a organizacích. Marek Prorok má zkušenosti v oblasti médií, vzdělávání a sociologie z působení v rolích projektového manažera, lektora, prezentátora, editora, autora a obchodního zástupce. Jako zástupce šéfredaktora moravskoslezského Magazínu Patriot spoluvytvářel strategii rozvoje časopisu. Ve společnosti RPIC-ViP působil jako trenér, lektor a projektový manažer v oblasti rozvoje firemní kultury a výkonnosti. Předtím zastával pozici vedoucího sociologického výzkumu v České televizi.

22. 12. 
Marc Hedrich jmenován novým prezidentem a CEO společnosti Kia Europe

Kia jmenovala Marca Hedricha do pozice prezidenta a CEO, který bude od ledna 2024 působit na nové pozici v evropské centrále společnosti. Navazuje tím na předchozí kariéru u značky Kia, kde v průběhu posledních devět let zastával vyšší manažerské pozice – naposledy jako prezident společnosti Kia France. Funkci přebírá po Wonu Jeongu Jeongovi, který uvedenou roli zastával poslední čtyři roky. Marc Hedrich přináší řadu zkušeností, které načerpal v rámci vyšších manažerských pozic na národní i mezinárodní úrovni během více než 30letého působení v automobilovém průmyslu. Vedle poslední role prezidenta Kia France zastával řadu seniorních pozic v předních automobilových společnostech. Po dobu svého působení u značky Kia napomohl posunout všechny strategické i provozní oblasti – od prodeje přes marketing a produkty až po zákaznické služby a maloobchod.

21. 12. 
Nejdůležitějšími faktory pro úspěšný export je kvalita produktu, cena a zákaznický servis

Pro 81 % českých firem je nejdůležitějším předpokladem pro úspěch na zahraničních trzích kvalita produktu, 68 % z nich staví na první místo cenu a kvalitu zákaznického servisu a pro 35 % jsou to inovace a marketing. Celkem 63 % respondentů zdůraznilo, že pro dosažení lepších pozic v zahraničí by firmy měly klást větší důraz na zpětnou vazbu zákazníků a rychlou adaptaci a dle 49 % na zvýšení investic do výzkumu a vývoje. Zajímavým trendem je i uvědomění si potřeby přizpůsobit své výrobky mladé generaci, což potvrdilo 64 % firem. Vyplývá to z exportního průzkumu agentury na podporu obchodu CzechTrade, do kterého se zapojilo 115 firem. Výsledky průzkumu poskytují důležité informace o prioritách a výzvách, kterým české firmy čelí při expanzi do zahraničí.

20. 12. 
Salesforce rozšiřuje partnerství s Applem

Společnosti Salesforce a Apple oznamují rozšíření svého partnerství, jehož cílem je zprostředkovat inovace společnosti Apple zákazníkům, servisním pracovníkům a technikům v terénu v Service Cloud a Field Service od Salesforce. Zprávy – včetně chatu, e-mailu a textových zpráv – jsou nejrozšířenějším druhem preferovaého zákaznického servisu a kanálem mezi spotřebiteli ve věku 18-34 let a více než 50 % uživatelů aplikací bude s větší pravděpodobností komunikovat s firmou, pokud jí můžou poslat zprávu.

19. 12. 
Tovek rozšiřuje možnosti geolokace

Český vývojář analytických řešení Tovek a švédský poskytovatel geolokačních služeb Combain uzavřeli strategické partnerství. Spolupráce rozšiřuje možnosti geolokace na platformě Tovek a přináší výhody uživatelům v různých odvětvích. Zákazníci nyní mohou využívat geolokaci pro sledování objektů zájmu, optimalizaci dodavatelského řetězce a zlepšit reakce na mimořádné události. Tato spolupráce pro obě společnosti představuje závazek neustále inovovat a pracovat na dalším vývoji pokročilých geolokačních možností. Společnost Combain od roku 2006 poskytuje data o poloze na základě parametrů sítě GSM, čímž zvyšuje bezpečnost, zabezpečení a efektivitu napříč průmyslovými odvětvími po celém světě. V současné době nabízí svým zákazníkům informace založené na více než 146 milionech ID buněk v 195 zemích po celém světě.

18. 12. 
Daniel Ahremark finančním ředitelem Mews

Společnost Mews po sedmi letech působení dočasně opouští finanční ředitelka Pavla Munzarová. K firmě se přidala v roce 2016 jako patnáctý zaměstnanec, byla první ženou a první CFO firmy. Nástupcem Pavly se stává Daniel Ahremark, se kterým již rok spolupracují. Daniel Ahremark má zkušenosti s vedením finanční transformace, fúzí a akvizic u mezinárodních fintech gigantů, včetně společností PayPal a iZettle.

15. 12. 
V podnikatelských soutěžích Firma roku a Živnostník roku vítězí Crytur a Ladislav Michalík

Celorepublikovým vítězem 18. ročníku podnikatelských soutěží se v kategorii Moneta Živnostník roku stává bezlepkový pekař a cukrář Ladislav Michalík. Titul PwC Firma roku si ze slavnostního galavečera na Žofíně odváží turnovská společnost Crytur vyrábějící syntetické krystaly. V doprovodných kategoriích Srdcař roku vítězí provozovatel galerie minerálů Luboš Blaha, Nejlepší rodinnou firmou je loštická ZLKL, Inovátorem roku Virtual Lab a České stříbro bere Thun 1794. 

Na obrázku zleva: Ladislav Michalík a Jindřich Houžvička

14. 12. 
Microsoft vybuduje své jaderné elektrárny

Společnost Microsoft nadále intenzivně pracuje na tom, aby svá datová centra v budoucnu provozovala s využitím jaderné energie, píše Kurier. Rozmach v oblasti umělé inteligence zvyšuje i její spotřebu energie. Čím intenzivněji ji veřejnost využívá, tím více energie potřebuje. Jak bylo oznámeno v září, Microsoft chce za tímto účelem vybudovat své vlastní jaderné elektrárny. Společnost mimo jiné provádí výzkum malých modulárních reaktorů (SMR) a mikroreaktorů.

13. 12. 
Novou divizi TD Synnex Technical Services povede Jan Rosenbaum

Česká pobočka TD Synnex vytvořila novou divizi Technical Services, kterou povede dlouholetý šéf divize HPE, Jan Rosenbaum. Na jeho dosavadní post Business Unit Managera HPE nastupuje Petr Douda. Jan Rosenbaum spojil svůj dosavadní život se značkou HPE a od roku 2010 pracoval jako Business Unit Manager divize HPE ve společnosti TD Synnex (dříve Tech Data). Po mnoha letech, kdy se pohyboval v oblasti prodeje produktů a řešení HPE, se zaměří na rozvoj technických služeb TD Synnex. Do čela divize HPE přichází Petr Douda, který má v IT 24 let zkušeností. Specialista v oblastech networking a storage & servers do nynějška zastával pozici HPE teamleadera pro networking.

12. 12. 
Novou posilou Knihobotu je Ladislav Bárta jako interim COO

Číslem dvě v Knihobotu se jako interim COO stává Ladislav Bárta. Jeho úkolem je pomoci Dominiku Gazdošovi s vedením firmy a připravit provoz na rozšiřující se německý trh. Využije pro to své zkušenosti z Rohlíku, kde byl jako Head of International Expansion zodpovědný za otevření všech zahraničních trhů a předtím zde působil jako COO. Nová posila je prvním z tváří nově vznikajícího C-level týmu, který Knihobot vzhledem ke svému očekávanému růstu nyní buduje.

11. 12. 
Agentura CzechTrade úspěšně prošla auditem certifikace ISO 9001

Agentura na podporu obchodu CzechTrade prošla recertifikačním auditem certifikace ISO 9001:2015 a opět potvrdila kvalitu svých služeb i vyspělý systém řízení směrem k českým exportérům. Certifikace platí pro činnosti, jako je podpora exportu a působení českých firem v zahraničí, poskytování poradenských a asistenčních služeb, vyhledávání a předávání poptávek zahraničních firem nebo organizace vzdělávacích akcí. CzechTrade je držitelem certifikace od roku 2002 a znovu obhájila certifikaci ISO 9001, kterou poprvé získala před více jak 20 lety a po celou tuto dlouhou dobu si ji udržela. Audit probíhal v rozmezí oblastí od strategie přes interní i externí komunikaci až po konkrétní procesy.

8. 12. 
Ze společností Cleverlance a KOMIX Digital se stává Qinshift

Od prosince začínají společnosti Cleverlance a KOMIX Digital oficiálně existovat pod jedinou značkou Qinshift. Dochází tak ke zformování dalšího stabilního technologického pilíře skupiny KKCG, který se věnuje vývoji zakázkového softwaru pro zákazníky v České republice i dalších zemích Evropy. Společnost Qinshift má nakročeno stát se jedním z největších poskytovatelů těchto služeb v Evropě. Organizační propojení se týká všech entit těchto dvou firem, tedy Cleverlance Enterprise Solutions, Cleverlance Slovakia, Cleverlance Deutschland, Cleverlance H2B, KOMIX Digital a KOMIX SK. Tyto společnosti pod jedinou značkou Qinshift nyní tvoří technologický pilíř skupiny KKCG zaměřený na tvorbu zakázkového softwaru.

7. 12. 
Marketing Košíku přebírá Klára Tanzerová

Online supermarket Košík.cz oznámil změnu ve vedení svého marketingového týmu. Novou CMO se stala Klára Tanzerová, která za sebou má čtrnáct let na nejvyšších marketingových postech. V LEGO vedla mezinárodní marketing pro šest rozvíjejících se evropských trhů, v Lindt & Sprüngli pomohla značce etablovat se na českém trhu mezi hlavní massmarketové hráče. Na poslední pozici ředitelky marketingu řetězce Kaufland úspěšně stála za novým stylem komunikace, zaměřeném na mladší cílovou skupinu. V Košíku bude její misí budování silného lovebrandu a následně jeho úspěšný vstup do světa. Košík umí obsloužit přes šest milionů Čechů ve 13 krajích a brzy se vydá dál do Evropy. V první polovině příštího roku by měl působit ve 20 významných městech tří zemí, poté je v plánu provozovat službu v 50 městech a pěti státech.