V loňském roce využilo finanční podpory projektu Design pro konkurenceschopnost 2013–2014 celkem 60 výrobců. CzechTrade podpořil malé a střední podniky, které inovovaly design svých výrobků, pomohl s propagací českého průmyslového designu v zahraničí a připravil několik seminářů, v nichž měly české firmy příležitost rozšířit si znalosti v oblasti design managementu. V současné době agentura CzechTrade vyjednává podmínky pro realizaci navazujícího projektu Design 2 v rámci připravovaného operačního programu OPPIK.
„Mnoho malých a středních podniků si neuvědomuje význam kvalitního designu výrobku a považuje služby designéra za zbytečný výdaj. Design je ale významným nástrojem inovačních a úspěšných firem. Agentura CzechTrade umožňuje využít tento potenciál také malým a středním podnikatelům, kteří tak zvyšují konkurenceschopnost svých výrobků v zahraničí. V tuto chvíli připravujeme pro české firmy navazující projekt Design 2,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
V loňském roce agentura CzechTrade podpořila 60 firem, které si díky finanční podpoře mohly dovolit inovovat design svých produktů. „Vývoj jednoho výrobku přijde zhruba na půl milionu korun a jeho uvedení do sériové výroby trvá někdy i déle než rok. To jsou pro malou firmu obrovské náklady, proto jsme možnost přihlásit se do projektu Design pro konkurenceschopnost 2013–2014 uvítali,“ doplňuje Pavel Říha, zakladatel a majitel společnosti Aton, která podporu využila k vývoji svítilny pro potápěče. Projekt Design pro konkurenceschopnost českému výrobci umožnil upevnit svou pozici na trhu výrobků moderního typu svítilen.
V roce 2015 agentura CzechTrade podpoří ještě 25 výrobců spolupracujících s designéry a současně připravuje navazující projekt Design 2 v rámci operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost. Cílovou skupinou budou i tentokrát malé a střední výrobní podniky a také podporované aktivity zůstávají v zásadě beze změny. Navrhovaný projekt však nabídne kvalitativní posun z hlediska rozsahu poskytovaných služeb a jejich zaměření.