Hlavní navigace

Doručování pro e-commerce: V Česku stále vede dobírka

21. 4. 2017

Sdílet

DPD potvrzuje trend rostoucí obliby platby na dobírku - vyplývá to z interních statistik společnosti. Odd srpna do prosince roku 2016 počet zásilek na dobírku činil v průměru o 80.000 měsíčně více než za totéž období v předešlém roce. Nejvíce lidé využívali možnost dobírky v období Vánoc, kdy počet zásilek v prosinci v obou letech překročil půl milionu, v roce 2016 to bylo však o 8,3% více než v 2015.

 

Nakupující v českých e-shopech čím dál častěji využívají platbu při převzetí. Celkový počet zásilek na dobírku v období od srpna do prosince loni činil 2.130.000, zatímco v roce 2015 to bylo pouze 1.730.000. Nejvytíženějším měsícem byl prosinec 2016, kdy lidé zaplatili o 42. 000 zásilek při doručení více než v prosinci roku 2015.

 

Zvýšil se také počet realizovaných transakcí, od srpna do prosince 2016 se vyšplhal na 102.000, což je o téměř 38 % více než v předešlém roce. Nejčetnějšími měsíci byly v obou letech listopad a prosinec. Nejvíce plateb kartou proběhlo u zásilek z modletického depa, hned za ním z depa ve Velkých Přílepech.

Dobírka patří k nejoblíbenějším platebním metodám v zemích střední a východní Evropy, dle statistik DPD její význam u Čechů roste.

Našli jste v článku chybu?