„Výhodou těchto seminářů je jejich krátký formát, který se bude pohybovat mezi 1 až 2 hodinami a zúčastnit se může každý s připojením k internetu, a to zcela zdarma. Účastníci uvidí na obrazovce svého PC, notebooku či telefonu nejen přednášejícího, ale zároveň budou moci sledovat obsah jeho monitoru s připravenou prezentací a jinými doprovodnými materiály. Do semináře je možné se aktivně zapojit, pokládat dotazy prostřednictvím chatu i napřímo, nebo být pasivním posluchačem,“ uvádí generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
Exportní online semináře povedou přímo ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade a budou se zaměřovat na aktuální zpravodajství a praktické informace pro české firmy. Hostem každého semináře bude také zástupce společnosti, která ve spolupráci s CzechTrade úspěšně exportuje do daného regionu. S exportéry budou probírat současnou ekonomickou situaci v dané zemi, dopady pandemie na zahraniční obchod, aktuální exportní možnosti a předpokládané expanze s důrazem na konkrétní průmyslové obory. Aktuální odborná témata představí i odborníci na danou oblast. Českým podnikatelům přiblíží například právní problematiky exportu, finanční nástroje, digitální marketing, udržitelný design a inovativní materiály či ekonomické pohledy a prognózy.
Konání prvního Exportního online semináře je naplánované na úterý 7. dubna a účastníkům přinese informace ohledně aktuálních možností exportu do Německa. Vše bude vysíláno živě z kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu pod vedením Adama Jareše. Hostujícím přednášejícím bude generální ředitel firmy Fortell, pan Filip Ambrož. Kromě již zmíněných aktualit a tipů se exportéři dozvědí i o možnostech online expanze na německý trh a o rozdílech, které mohou očekávat oproti trhu českému.
Další seminář s Petrem Jurčíkem se uskuteční ve středu 15. dubna na téma exportu do Kazachstánu a Kyrgyzstánu.
Všechny potřebné informace a aktuální přehled akcí jsou průběžně zveřejňované na webových stránkách agentury.