Francouzsko-česká obchodní komora ocení firmy, které podporují technické vzdělávání

13. 4. 2015

Sdílet

Letošní čtvrtý ročník cen Francouzsko-české obchodní komory se zaměří na firmy, které myslí na svou budoucnost a věnují se podpoře středního odborného vzdělávání a učňovského školství. Cílem soutěže je motivovat další výrobní a průmyslové společnosti ke spolupráci se středními školami, aby se zapojily do procesu vzdělávání a formování budoucích kvalitních a kvalifikovaných zaměstnanců. 

 

Odborná porota, složená z partnerů a organizátorů soutěže, vybere vítěze, kteří budou slavnostně vyhlášeni na galavečeru 2. června 2015. Vedle hlavního organizátora cen, Francouzsko-české obchodní komory, podpoří projekt také institucionální a firemní partneři - Ministerstvo průmyslu a obchodu, Svaz průmyslu a dopravy ČR, Komerční banka a Veolia. Ceny Francouzsko-české obchodní komory jsou součástí Roku průmyslu a technického vzdělávání.

 

„Má-li si Česká republika dlouhodobě udržet vysokou úroveň průmyslové výroby a nadále ji rozvíjet, je nutné usilovat o propagaci a popularizaci průmyslových profesí. Již dnes řada výrobních závodů upozorňuje na nesoulad mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce v oblasti kvalifikovaných absolventů technických oborů. To ukázal i náš nedávný průzkum,“ uvedl Constantin Kinský, předseda Francouzsko-české obchodní komory.

Průzkum FČOK z února letošního roku ukázal, že většina dotazovaných firem zaměstnávajících čerstvé absolventy odborných škol a učilišť naráží na jejich nedostatečnou praktickou připravenost. Již dnes pociťují firmy nedostatek některých profesí a tato situace se podle nich v budoucnu nezlepší. Hlavním důvodem, proč budou řemesla v budoucnu chybět, je nezájem mladých lidí o studium technických oborů. Situaci podle nich může pomoci zlepšit stát větší propagací technických oborů a zvýšením jejich atraktivity, ale také právě zaměstnavatelé vytvářením vlastních vzdělávacích programů a formou spolupráce s odbornými školami a učilišti.

 

„Od počátku udělování cen bylo cílem FČOK reagovat na oblasti, kde se setkávají zájmy veřejné správy a korporátní sféry s občanskou společností. Hlavním cílem pak je zviditelňovat příklady firem, které správně identifikovaly slabá místa v systému a dokázaly najít pozoruhodná či inovativní řešení, uvést je

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality