Mezinárodní konzultační a softwarová společnost Adastra se stala držitelem prestižní ceny VIA BONA 2012 v kategorii „Otevírání nových cest“. Tato kategorie oceňuje ty, kdo mají odvahu a invenci pomáhat „jinak“. V roce 2011 byla hlavní partnerem kampaně „Nebojme se zbytečně“ občanského sdružení Cesta domů, které se zabývá komplexní pomocí umírajícím a jejich rodinám.
Adastra se pustila do tématu, kterému se většina z nás, včetně firemních dárců, spíše vyhýbá. Financovala spot, po kterém běhá mráz po zádech, i když v něm nenajdete žádné drastické scény. Jeho cílem totiž není děsit, ale burcovat, bořit tabu, připomínat to, co víme už od malička: že umírání je přirozenou součástí života. Základ spotu tvoří známá dětská říkanka, kterou jsme se rozpočítávali:
Jedna, dvě, tři, čtyři, pět,
ty opustíš tenhle svět.
Štěstí – neštěstí,
láska - manželství
kámen – vidle - motyka,
že se tě smrt netýká?
Spot, který letos na jaře vysílala Česká televize a promítal se také v kinech, najdete zde