V první vlně se služba rozšíří do Austrálie, Brazílie, Hongkongu, Irska, Kanady, Kataru, Kuvajtu, Malajsie, Mexika, na Nový Zéland, do Saúdské Arábie, Singapuru, Spojených arabský emirátů či Velké Británie. Další země budou následovat.
Cílem řešení Click to Pay je zajistit, aby placení online nákupů na webových stránkách ve verzích pro počítače i pro mobilní zařízení, nákupů uskutečňovaných pomocí mobilních aplikací i prostřednictvím různých chytrých zařízení bylo ve všech případech stejně jednoduché a poskytovalo stejnou úroveň zabezpečení. Click to Pay nahradí časově náročné zadávání platebních a osobních údajů. Toto digitální řešení je obdobou jednotné podoby placení v kamenných obchodech, kde je jeden platební terminál schopen přijímat platby libovolnou platební kartou. Snahou zúčastněných firem je dosáhnout univerzálního použití a poskytnout spotřebitelům možnost platit své nákupy v libovolném online obchodě snadno a bez ohledu na použitý platební systém.
Ve Spojených státech oznámily společnosti American Express, Discover, Mastercard a Visa uvedení univerzálního platebního řešení Click to Pay v říjnu 2019. Systém využívá již více než 10.000 obchodníků. Z pohledu prodejců toto řešení zamezuje možným komplikacím při nákupech či zasílání finančních darů v online prostředí, kde bylo pro uskutečnění platby dosud nutné ručně zadat platební kartu. Obchodníkům bude stačit jediné platební tlačítko (virtuální terminál) pro více značek karet, což pro spotřebitele znamená jednodušší a plynulejší platbu. Aby bylo možné nové řešení podporující všechny zúčastněné platební systémy rychle rozšířit mezi další obchodníky, spolupracují jmenované karetní společnosti na jeho zavedení s poskytovateli platebních služeb a platebních bran i vydavateli platebních karet.