Komentář k poslednímu vývoji maloobchodu

4. 4. 2012

Sdílet

Přestože statistika vývoje maloobchodu v únoru přináší na první pohled mírné meziroční nárůsty, po očištění výsledků o vliv počtu pracovních a kalendářních dní dochází k meziročnímu snížení tržeb v maloobchodě včetně motoristického segmentu o 1,6 procenta.

Netýká se to však všech sortimentů – tržby v prodejnách s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci vstouply o 9,4 procent a s počítačovým a komunikačním zařízením o 8,5 procent. Dařilo se také prodejcům textilu a obuvi (růst o 3,8 procenta), prodeji přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (o 3,4 procenta) a specializovaným prodejnám s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím (o 2,8 procenta). Nárůstu tržeb v prodejnách s počítačových a komunikačním zařízením bylo přitom dosaženo přes meziroční snížení cen.

 

Zdroj: KPMG

Našli jste v článku chybu?