Výroční konference CIO Network a CACIO završila předchozích dvanáct let průběžného mapování využití ICT v tuzemské ekonomice, jež bylo založeno na osobní komunikaci s představiteli více než osmi set tuzemských podniků a institucí. Obsahem konference však nebylo jen pouhé ohlédnutí za vývojem využití ICT tuzemskými podniky a institucemi, nýbrž – a to zejména – také souhrn informací o nejaktuálnějších trendech dalšího rozvoje využití ICT v tuzemské ekonomice. Součástí konference přitom bylo představení nejzajímavějších projektů, jež postoupily do finále v soutěži IT PROJEKT ROKU 2010 pořádané sdružením CACIO. Konference se zúčastnila cca stovka účastníků – CIO manažerů, vedoucích IT oddělení, specialistů na infrastrukturu a dalších manažerů z finančních institucí, průmyslových podniků, obchodních řetězců a v neposlední řadě i zástupců státní správy a samosprávy.
Hlavním řečníkem setkání byl Lubomír Karpecki, nezávislý konzultant a publicista. Ten ve svém dvojvystoupení společně s Miroslavem Řihákem, předsedou představenstva společnosti Anect, rozverně nazvaném Řešení pro éru oživení aneb „Poučení z krizového vývoje“ akcentoval své následující teze, které přinášíme uspořádány v přehledných heslech:
Co způsobila krize u uživatelů ICT?
* prodloužení cyklu obnovy ICT infrastruktury i podnikových aplikací,
* tlak na ukončení totálních a strategických outsourcingů a revizi servisních smluv,
* negativní dopady předchozí centralizace ICT do datových center a center sdílených služeb,
* útlum „měkkých“ projektů a akceleraci projektů „tvrdých“ (virtualizace serverů).
Co vyplynulo z krize pro uživatele ICT?
* nezbytnost identifikace klíčových unikátních podnikových procesů, jejichž ICT-podpora je nebo může být zdrojem konkurenčních výhod,
* potřeba co nejdůslednější interní podpory (a) rozvoje unikátních podnikových procesů,
* potřeba uvolnění interních zdrojů například cestou out/side/upsourcingu standardních procesů a širšího využití virtualizace a cloud computingu.
Jaké budou trendy v éře oživení?
* revize role vnitrokoncernových datových center a center sdílených služeb,
* transformace ICT-infrastruktury do vícevrstvé architektury na bázi cloud computingu,
* transformace role IT-manažera do role CIO,
* změna role a struktury útvarů ICT do podoby „týmů ICT a podpory rozvoje procesů“
* završení virtualizace ICT infrastruktury.