Mediaservis proti České poště

21. 9. 2011

Sdílet

Mediaservis požaduje na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) prošetření pravděpodobně dumpingových cen, za které Česká pošta distribuuje denní tisk a které byly zřejmě příčinou převodu distribuce deníků z produkce vydavatelství Vltava Labe Press (VLP) na Českou poštu. 

„Možné porušování pravidel hospodářské soutěže dosud dominantním poskytovatelem poštovních služeb musí být prověřeno,“ uvádí Michal Koliandr, jednatel společnosti Mediaservis. „Z dvouměsíční analýzy rozsahu a kvality služeb České pošty, se domníváme, že distribuce deníků prováděná Českou poštou je pravděpodobně realizována za dumpingové ceny, které nejsou z dlouhodobého hlediska udržitelné,“ dodal Koliandr. 

Podle něj lze dumpingovou cenovou politiku České pošty zcela transparentně doložit, neboť doručovací systém České pošty je téměř totožný s  logistikou Mediaservisu. Podnět Mediaservisu k  ÚOHS se zakládá na právním názoru, že poskytování dumpingových cen ze strany České pošty je zneužíváním dominantního postavení v souvislosti s blížící se úplnou liberalizací poštovního trhu od ledna 2013. Podle Koliandra sleduje Česká pošta jediný cíl: včas vytlačit Mediaservis z trhu poštovních služeb. 

 

 

Zdroj: Donath Business & Media

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality